close
 

【中文歌詞】blink-182 - Aliens Exist


 

blink-182 - Aliens Exist

[Verse 1: Tom DeLonge]
Hey Mom, there's something in the backroom
嘿 媽 某種生物躲在屋內
Hope it's not the creatures from above
希望不是外太空來的生物
You used to read me stories, as if my dreams were boring
你曾讀不少故事給我聽 彷彿我的夢境都很無趣似的
We all know conspiracies are dumb
我們都知道陰謀聽起來有多愚蠢

[Verse 2: Tom DeLonge]
What if people knew that these were real?
假若大家發現外星人是真的會怎樣呢?
I'd leave my closet door open all night
我願整夜敞開我的衣櫥
I know the CIA would say, "What you hear is all hearsay"
我知道CIA會說"你聽到的都只是傳聞"
Wish someone would tell me what was right
希望有人能告訴我真相

[Chorus: Tom DeLonge]
Up all night long
徹夜難眠
And there's something very wrong
總感覺有些不對勁
And I know it must be late
我知道一切都已太晚
Been gone since yesterday
也許他們昨天就早已離開
I'm not like you guys
我跟你們不同
I'm not like you
我跟你不同

[Verse 3: Tom DeLonge]
I am still a skeptic, yes, you know me
是的 你知道我依舊是個懷疑論者
Been best friends and will be 'til we die
我們是一生的摯友
I got an injection of fear from the abduction
我遭綁架時被注入了恐懼
My best friend thinks I'm just telling lies, alright
但我最好的朋友只覺得我在說謊 好吧

[Chorus: Tom DeLonge]
Up all night long
徹夜難眠
And there's something very wrong
總感覺有些不對勁
And I know it must be late
我知道一切都已太晚
Been gone since yesterday
也許他們昨天就早已離開
I'm not like you guys
我跟你們不同
I'm not like you
我跟你不同

[Bridge: Tom DeLonge]
Dark and scary, ordinary
黑暗與恐懼兼具 卻又平凡無奇
Explanation, information
試圖解釋 大量的資訊
Nice to know ya, paranoia
很高興認識你啊 偏執狂
Where's my mother? Bio-father?
我的母親與真正的生父到底在哪?

[Chorus: Tom DeLonge]
Up all night long
徹夜難眠
And there's something very wrong
總感覺有些不對勁
And I know it must be late
我知道一切都已太晚
Been gone since yesterday
也許他們昨天就早已離開
I'm not like you guys
我跟你們不同
Twelve majestic lies
政府都在說謊


這首歌收錄在blink-182於1999年發行的專輯"Enema of the State"中,
算是他們非常知名的歌曲,
但知名的原因跟歌曲的背景有關。
眾所皆知吉他手Tom是個外星人迷,
這首歌就是描述Tom面對不相信他的人的心境,
包括他的團員Mark跟Travis。

而前幾年Tom更成立To the Star公司,
陸續拍了電影寫了書,
然後謠傳因為搞這些事業弄到快破產,
所以才急著回歸blink-182。

歌曲最後一句"Twelve majestic lies"暗指在都市傳說中知名的Majestic 12,
謠傳該組織在1947年由美國政府找來科學家、軍方組成,
據說是為調查或掩蓋羅斯威爾不明飛行物之謎而成立的委員會,
在1984年最高機密的文件莫名其妙流出,
讓世人認識了該組織,
爾後FBI出來表示該文件是假造的,
而從Tom寫下這句歌詞來看他應該是諷刺政府在說謊隱瞞。

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()