close
 

【中文歌詞】Jutes - Quitter


 

Jutes - Quitter

[VERSE]
Head in the gutter
陷入困境
Turns out we’re no good for each other, after all
原來我們不適合 畢竟
You’re watching me suffer
你只是看著我受盡折磨
I don’t know if I’ll ever recover
我不知道自己是否有復原的一天
You’ll turn and look the other way
你將轉身離去尋找他方
If I don’t keep you entertained
如果我無法繼續娛樂你
Now you’re pulling me under
現在你持續將我拽入深淵
You hold on tight and I’m starting to wonder
你緊緊抓著我 而我開始思考

[PRE]
Why
為什麼
Do you like
你比較喜歡
Me better when I hurt myself
傷害自己時的我?
Why?
為什麼呢?

[HOOK]
I'm growing numb to the good times
我對美好時光逐漸麻木
Smile on my face but I'm so checked out
臉上掛著微笑卻心不在焉
Not having fun but i act like, I'm fine
一點都不快樂卻表現得一切正常
Cause nobody likes a quitter
因為沒人喜歡半途而廢的人
Why do I run from the comedown
為何我無法逃離滿滿的失落感
I can't believe the high hasn't killed me yet
無法相信這高漲的情緒還沒擊垮我
Wish I was there but I'm not now
希望找回過去的自己 卻無能為力
Turns out, that nobody likes a
原來 沒有人喜歡

[POST HOOK]
Quitter, quitter
半途而廢的人
Nobody likes a
沒有人喜歡
Quitter, quitter
半途而廢的人
Nobody likes a quitter
沒有人喜歡半途而廢的人

[VERSE 2]
Will I be remembered
我會被永遠懷念嗎?
If I don’t die young
如果我不英年早逝
I’m tryna get better, after all
我試圖振作 畢竟
Nothings forever
世事難料
But nothing can take away the pain
但始終無法遠離痛苦
I wonder
我思考著

[PRE]
Why
為什麼
Do you like
你比較喜歡
Me better when I hurt myself
傷害自己時的我?
Why?
為什麼呢?

[HOOK]
I'm growing numb to the good times
我對美好時光逐漸麻木
Smile on my face but I'm so checked out
臉上掛著微笑卻心不在焉
Not having fun but i act like, I'm fine
一點都不快樂卻表現得一切正常
Cause nobody likes a quitter
因為沒人喜歡半途而廢的人
Why do I run from the comedown
為何我無法逃離滿滿的失落感
I can't believe the high hasn't killed me yet
無法相信這高漲的情緒還沒擊垮我
Wish I was there but I'm not now
希望找回過去的自己 卻無能為力
Turns out, that nobody likes a
原來 沒有人喜歡


[POST HOOK]
Quitter, quitter
半途而廢的人
Nobody likes a
沒有人喜歡
Quitter, quitter
半途而廢的人
Nobody likes a quitter
沒有人喜歡半途而廢的人

[OUTRO]
Quitter, quitter
半途而廢的人
Nobody likes a
沒有人喜歡
Quitter, quitter
半途而廢的人
Nobody likes a quitter
沒有人喜歡半途而廢的人



這首歌收錄在Jutes今年發行的專輯"Ladyug"中,
主要描述敘事者被困在一段不適合的關係之中,
從歌詞中可以發現敘事者被對方情緒操控,
對方享受著看敘事者為其受苦的愉悅,
而敘事者雖想脫離卻無能為力,
因為沒人喜歡半途而廢的人。

這些年來的體悟大概就是,
很多時候都必須記得,
愛自己是多麼重要的事情。

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()