close

 undefined

 

 

Motionless in White - Catharsis

Catharsis in darkness
黑暗中淨化
When you can't seem to feel a thing
就在你似乎對一切感到麻木之時
The absence that haunts you
狩獵著你的無形痛苦
Won't hurt much longer
終將停止

Catharsis in darkness
黑暗中淨化
When you can't seem to feel a thing
就在你似乎對一切感到麻木之時
The absence that haunts you
狩獵著你的無形痛苦
Won't hurt much longer
終將停止

This feeling's getting a bit harder to control
此感受就要掙脫你的掌控
A place to feel completed or a place to be alone?
這是百感交雜亦或備感寂寞的所在?
The rhythm of rebellion from the rattle in your bones
你骨子裡嗄嗄作響的反抗節奏
A sonic liberation, salvation in your headphones
隨著音樂解放 源自耳機的救贖

Darkest disguise
深黑色的偽裝
Leave it at the door
將其遺留於門外
Bright lights divine
放任神聖的光芒照耀
(Leave your body on the floor)
(將肉體遺留原地)

Catharsis in darkness
黑暗中淨化
When you can't seem to feel a thing
就在你似乎對一切感到麻木之時
The absence that haunts you
狩獵著你的無形痛苦
Won't hurt much longer
終將停止

Stand in the shadows, entertaining the unknown
身處陰影中 娛樂著未知的對象
The words I always needed like I wrote them on my own
我獨自寫下所有自己需要的字句
I sing for absolution, for the cleansing of my soul
我為赦罪而歌 為淨化自我的靈魂而唱
Narcotic is the beating of our hearts to the tempo
毒品就像我們的心臟 隨著節奏跳動

Holding through time
堅持下去
Leave it at the door
將其遺留於門外
Bright lights divine
放任神聖的光芒照耀
(Leave your body on the floor)
(將肉體遺留原地)

Catharsis in darkness
黑暗中淨化
When you can't seem to feel a thing
就在你似乎對一切感到麻木之時
The absence that haunts you
無形的痛苦狩獵著你
Won't hurt much longer
終將停止

Catharsis in darkness
黑暗中淨化
When you can't seem to feel a thing
就在你似乎對一切感到麻木之時
The darkness that haunts you
那狩獵著你的深黯

Catharsis in darkness
黑暗中淨化
A place to feel the words we sing
在此感受我們唱出的字句
The absence that haunts you
狩獵著你的無形痛苦
Won't hurt much longer
終將停止



這首歌收錄於Motionless in White 2019年的專輯"Disguise"中,
作為該專輯的最後一首歌,
算是總結整張專輯的作品。
主唱於專訪中表示:
編寫這張專輯的詞曲對於認識我自己的感受與想法絕對有很大幫助,
而這也是音樂一直以來帶給我的感受。
這張專輯對我而言更是特別的存在,
專輯中歌曲與所有正在發生的事情有關,
可以說是我人生中最被音樂淨化的經驗。
而專輯內所有歌詞更是我寫過最認真的文字,
我想無論好壞,
人們將透過歌詞理解我的感受,
也許也將幫助某人去認知到,
他們可以透過喜愛的音樂獲得認同,
更甚至能夠更了解我這個人。

Catharsis 淨化作用 (via Wiki)
是一種利用音樂與藝術來純潔心裡,
撫平悲傷的方式,
最早由亞里士多德提出。
在音樂與藝術中,
讓傷感與恐懼得到釋放,
而後重新恢復正常心理。

基本上這首歌描述了主唱藉由音樂獲得的淨化,
以此來撫平人生中遭遇的各種壓力、傷痛、自我認同...等情緒。
最後一句歌詞更指出了整張專輯的核心概念,
希望他們的作品能夠讓聆聽著找到相似之處,
進而被音樂淨化,
就像他們以前常常被音樂拯救一樣。

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()