close

undefined

 

 

We Came as Romans - Black Hole

Floating free
自由飄動
Suspended aimlessly
漫無目的懸浮其中
Emptiness
空虛襲來
But I don't feel a thing
但我毫無感覺

As soon as I've turned around
每當我扭轉現況
Convinced that I'm safe and sound
堅信自己安然無恙
Feel both my feet on the ground
雙腳踏實地落於地上

I fall into a black hole in my head
就墜入自身腦內的黑洞
Reach into the darkness for what's left
深入黑暗尋找殘留之物
I'm fighting the gravity
我抗拒著引力
It's pulling the worst part out of me
它試圖牽引最壞的自我
Black hole
黑洞

The other side, another life, chasing the great unknown
彼岸那端 也許在另一段人生中 我會追尋著偉大的未知
I'll never know the afterglow 'cause I can't let it go
但我永遠不會理解那愉悅 只因我不懂何謂放手

As soon as I've turned around
每當我扭轉現況
Convinced that I'm safe and sound
堅信自己安然無恙
Feel both my feet on the ground
雙腳踏實地落於地上

I fall into a black hole in my head
就墜入自身腦內的黑洞
Reach into the darkness for what's left
深入黑暗尋找殘留之物
I'm fighting the gravity
我抗拒著引力
It's pulling the worst part out of me
它試圖牽引最壞的自我
Black hole
黑洞

As soon as I've turned around
每當我扭轉現況
Convinced that I'm safe and sound
堅信自己安然無恙
Feel both my feet on the ground
雙腳踏實地落於地上

I fall into a black hole in my head
就墜入自身腦內的黑洞
Reach into the darkness for what's left
深入黑暗尋找殘留之物
I'm fighting the gravity
我抗拒著引力
It's pulling the worst part out of me
它試圖牽引最壞的自我
I fall into a black hole in my head
我墜入自身腦內的黑洞
Sinking in the words I left unsaid
I'm fighting the gravity
我抗拒著引力
It's pulling the worst part out of me
它試圖牽引最壞的自我

Black hole
黑洞
Black hole
黑洞
Black hole
黑洞
Black hole
黑洞



We Came as Romans於2005年成軍,
來自美國密西根州的特洛伊市,
也算是Metalcore的老團了,
成軍後幾經改名及成員更替,
也陸續發行了5張專輯。
在2015年的同名專輯後風格開始轉變,
由早期的Metalcore, Post-hardcore轉變成Alternative metal,
也越加地旋律化。

這次分享的單曲於去年9月釋出,
找來了Beartooth的主唱Caleb Shomo跨刀演唱,
Caleb身為前Electronicore先鋒"Attack Attack"的鍵盤手,
可以說是這首帶有電子元素的最佳合作對象。

關於這首歌主唱表示主要是關於如何應對人生中所遭遇的焦慮,
而他們刻意將歌詞留白,
讓歌迷自行去帶入自己目前所遭遇的困境,
運用黑洞的意象,
去象徵焦慮那如同無止境的迴圈,
就像引力一樣吸住你而無法逃離。

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()