714299.jpg

 

 

Papa Roach - Feel Like Home

It's been a while since we crossed paths
自從我們走向不同道路後又過了段時間
I thought I saw you in an hourglass
我想 我在沙漏中看見妳
I’m not sure where the time has gone
我不太確定時間都溜去哪了
But I know it's been too long
但我曉得已經過了許久
We used to say we'd never change
我們以前常說我們永遠不會變
Now we’re trying not to show our age
而現在我們努力地不要顯露出自己的年紀
I know you said you needed space
我曉得妳說妳需要空間
So you moved all the furniture around this place
所以妳搬動這地方所有的家具

Oh, I hate this feeling
Oh 我痛恨這感覺
You don't feel like home
妳不再給我家的感覺
Oh, I hate this feeling
Oh 我痛恨這感覺
You don't feel like home
妳不再給我家的感覺

It's getting dark at sunset park
黑幕降臨於日出公園
I see the marks on your broken heart
看見妳那破碎的心上的印記
I'm trying not to let it get to me
我嘗試躲避著它
But it's hard with all our history
但我們的過去讓其總是如影隨形
Leaving town while the city sleeps
趁著夜晚離開這地方
You know, I always had bigger dreams
妳知道的 我永遠懷抱著遠大的夢想
I keep looking in the rearview mirror
餘光不斷望向後視鏡
Even though I wasn't happy here
儘管我在這過得並不開心

Oh, I hate this feeling
Oh 我痛恨這感覺
You don't feel like home
妳不再給我家的感覺
Oh, I hate this feeling
Oh 我痛恨這感覺
You don't feel like home
妳不再給我家的感覺

And now I’m running to you, trying to find myself
而現在我奔向妳 試圖找到我自己
But I don't even know where to start
儘管我不知道從何起頭
I guess that time has a way of keeping nothing the same
我猜時間用自己的方式讓事物不斷變化
’Cause I don't even know who you are
因為現在我根本看不透妳

Oh, I hate this feeling
Oh 我痛恨這感覺
You don't feel like home
妳不再給我家的感覺
Oh, I hate this feeling
Oh 我痛恨這感覺
You don't feel like home
妳不再給我家的感覺
Oh, I hate this feeling
Oh 我痛恨這感覺
You don't feel like home
妳不再給我家的感覺
Oh, I hate this feeling
Oh 我痛恨這感覺
You don't feel like home
妳不再給我家的感覺
Feel like home
家的感覺



適逢美國武漢肺炎非常嚴重,
多數人都被迫居家隔離,
許多樂團的活動都接連停擺,
因此出現了所謂的Quarantine(隔離) MV,
包含之前分享的Neck Deep - When You Know也算其一,
而Papa Roach也特別挑出了這首與家有關的歌曲"Feel Like Home"拍攝quarantine mv,
並於今日首播釋出。
這首歌其實是收錄在他們2019年初的"Who Do You Trust?"專輯中,
很喜歡這mv的原因是因為可以看見樂團成員們私下的樣子,
包含他們的親人以及與親人相處的模樣。
值得一提的是主唱Jacoby的部分,
其鼓手正是他的二兒子Jagger,
Jagger從3歲開始學鼓到今年已經16歲了,
可以看見他的打鼓技巧非常純熟啊。

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 周里歐 的頭像
    周里歐

    震耳欲聾的樂聲間,聽見自我的聲音

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()