500x500.jpg

 

 

Papa Roach - Help

I think I need help
我想我需要幫助
I'm drowning in myself
我在自我中自溺

Did someone turn the lights out?
有人關上了燈嗎?
Or is it just another dark cloud in my head?
亦或這只是又一片我腦內的烏雲而已?
'Cause I'm cut deep
因為我割得越深
My heart won't beat
心跳就不再跳動
Deep down low, it's killing me
深沉的憂鬱情緒 正將我推向死亡
If I wanna scratch out yesterday
如果我想抹去昨日
I've got so much I need to say
那我還有很多話要說
I've got so much I need to say
那我還有好多話要說

I think I need help
我想我需要幫助
I'm drowning in myself
因為我在自我中自溺
It's sinking in
逐漸下沉
I can't pretend that I ain't been through hell
無法假裝自己沒有經歷地獄
I think I need help
我想我需要幫助
I'm drowning in myself
我在自我中自溺

They're preying on my weakness
情緒蠶食著我的軟弱
Believe it
相信我
I'm thinking to myself, no, not again
我告訴自己 不 不能再來一次
And I won't keep listening when temptation's creeping in
當誘惑悄然而至 我不會再聽信
If I wanna make it another day
如果我還想看見明天
I've got so much I need to say
那我還有很多話要說
I've got so much I need to say
那我還有很多話要說

I think I need help
我想我需要幫助
I'm drowning in myself
因為我在自我中自溺
It's sinking in
逐漸下沉
I can't pretend that I ain't been through hell
無法假裝自己沒有經歷地獄
I think I need help
我想我需要幫助
I'm drowning in myself
我在自我中自溺

I think I need help
我想我需要幫助
'Cause I put myself through hell
因為我正將自己推向地獄

I think I need help
我想我需要幫助
I'm drowning in myself
因為我在自我中自溺
It's sinking in
逐漸下沉
I can't pretend that I ain't been through hell
無法假裝自己沒有經歷地獄
I think I need help
我想我需要幫助

I think I need help
我想我需要幫助
I think I need help
我想我需要幫助


這首歌收錄在Papa Roach 2017年的專輯"Crooked Teeth"中,
Papa Roach主唱Jacoby年輕時深受憂鬱症困擾,
因此有許多他們的歌都跟焦慮、憂鬱有關,
例如他們的知名單曲"Scars",
就是在Jacoby自殘在頭上釘了一堆釘書針後寫的。
而Help這首歌是描述憂鬱症患者在心中與情緒對抗的情況,
曾經自殘過而告誡自己不能在任憑情緒左右,
並體認到自己必須向外求助,
大聲說出自己的痛苦並找尋救援。
Jacoby表示他希望讓人們知道人生不可能一帆風順,
而有時候我們會需要他人的幫助來度過難關。

這也是我現在十分需要的吧(笑),
似乎怎樣也好不起來啊。

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 周里歐 的頭像
    周里歐

    震耳欲聾的樂聲間,聽見自我的聲音

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()