close

【中文歌詞】While She Sleeps - Down

 

 

While She Sleeps - Down

[Intro]
You're bringing me down
你不斷讓我失望
Down
失望

[Verse 1]
You know there ain't no easy way out
你知道人生沒有捷徑
Clot the wound
讓傷口結痂
I'm addicted to the pain
我沉迷於痛苦中
And so are you
而你亦然

[Refrain]
The wolf cries mercy for its own kind
孤狼向同類哭求憐憫
We bump the needle every time
我們習慣用毒品逃避現實
Cut me loose
放過我
I'm sick of this, so sick of this
我無比厭倦這一切 
It's time for you to hear my truth
是時候讓你聽見真實的自我

[Chorus]
I want to breathe again without sinking beneath
我想再次呼吸 而非不斷下沉
You're suffocating me
你令我感到窒息
I wanna feel weightless on the edge
瀕臨邊緣時我想擺脫過去

[Post-Chorus]
You're bringing me down
你不斷讓我失望
Down
失望
Feel, focus, breathe, euphoria
感受 專注 呼吸 歡愉
Sleep, trauma, heal, gloria
睡眠 創傷 治癒 榮耀

[Refrain]
The wolf cries mercy for its own kind
孤狼向同類哭求憐憫
We bump the needle every time
我們習慣用毒品逃避現實
Cut me loose
放過我
I'm addicted to the pain
我沉迷於痛苦中
And so are you
而你亦然
A love that's scorned
宛如一段被輕視的愛情

[Chorus]
I want to breathe again without sinking beneath
我想再次呼吸 而非不斷下沉
You're suffocating me
你令我感到窒息
I wanna feel weightless on the edge
瀕臨邊緣時我想擺脫過去

[Verse 2]
Do you feel out of focus?
你是否感覺難以專注?
Do you breathe to find euphoria?
你活著是否只為追求歡愉?
Sleep through the trauma just to heal
藉由入睡治癒創傷
Dreaming in gloria
在美夢中盡享榮耀

[Bridge]
If time won't heal us, destroy me while you have the chance
如果時間無法治癒我們 不如趁你有機會時摧毀我吧
Three strikes for the compliant, no silent ignorance
順從者也將受到懲罰 沉默的無知也無法倖免
In blind allegiance, we fall to the river
盲目的服從 讓我們墜入
Styx for the sinners
為罪人所存在的冥河
Asphyxiate me
最終我溺斃於其

[Outro]
A-A-A-Asphyxiate
Me
我溺斃於其

 

While She Sleeps來自英國,
2006年組成,
曲風主要為Metalcore。
樂團至2024年共發行6張專輯,
而這首歌就收錄在他們2024年的《Self Hell》中,
並找來英國Metalcore團Malevolence的主唱Alex跨刀獻唱。

關於這首歌主唱表示:
這首歌主要關於我們最深的渴望,
可望擺脫自我慾望的束縛,
諸如創傷、過去、社會和所有參雜於其中的阻礙。
當我們正視人生這段旅程時,
總是難免遇到阻礙,
而很多時候,
這些阻礙都是阻礙你自由或讓你失望的人。

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()