close

【中文歌詞】Paledusk - PALEHELL

 

 

Paledusk - PALEHELL

I walk through hell to stay alive
我從地獄逃出生天
To leave a living proof that I lived
只為留下自己存在的證明
I walk through hell to stay alive
我從地獄逃出生天
Our "lights" it lies beyond
而我們的光芒在未來等待

My friend, I love this world
我的朋友 我深愛這世界
In my veins, all the past runs
在我的血管內 流淌著所有過去
My friend, I'm starting over
我的朋友 我將重頭來過
I don't care what they think
不在乎他人的想法
My friend, I love this world
我的朋友 我深愛這世界
In my veins, runs all our love
在我的血管內 流淌著我們的愛
My friend, I'm starting over
我的朋友 我將重頭來過
You want to come with me?
你想與我相伴嗎?
 
Sometimes my voice hurts the ones I love
有時候我的話語傷害了我愛的人
I'd noticed that a while back
我在不久前已有所自覺
I don't wanna go out bad
我不想成為壞人
But singing lies is
但唱著充滿謊言的歌曲 
what I hate the most
是我最痛恨的事情
So
所以
I walk through hell to stay alive
我從地獄逃出生天
To leave a living proof that I lived
只為留下自己存在的證明
I walk through hell to stay alive
我從地獄逃出生天
Our "lights" it lies beyond 
而我們的光芒在未來等待

My friend, I love this world
我的朋友 我深愛這世界
In my veins, all the past runs
在我的血管內 流淌著所有過去
My friend, I'm starting over
我的朋友 我將重頭來過
I don't care what they think
不在乎他人的想法
My friend, I love this world
我的朋友 我深愛這世界
In my veins, runs all our love
在我的血管內 流淌著我們的愛
My friend, I'm starting over
我的朋友 我將重頭來過
You want to come with me?
你想與我相伴嗎?
 
Yeah!!
So don't get me wrong!!
所以別誤會我
Oh!!
I'm not just a good guy
我其實是個好人 

Late bloomers are very tough
晚開的花總是比較辛苦
That is what I know, and that is
我很清楚 也為什麼
why I'm rough 
我為人如此直白
I don't know what you like
我不知道怎麼討你喜歡
but...

I'm so into rocking myself
我非常自得其樂
 
I counted the nights I couldn't forget
我數著那些無法忘懷的夜晚
I want to find our lights in this fate
我想在命運中找出我們的光芒
Ain't nobody kill my vibe
沒有人可以阻止我
I'm used to them being fed up
我早已習慣了他人對我的失望
 
I walk through hell to stay alive
我從地獄逃出生天
To leave a living proof that I lived
只為留下自己存在的證明
I walk through hell to stay alive
我從地獄逃出生天
Our "lights" it lies beyond 
而我們的光芒在未來等待

マイフレンド この世界を愛して
我的朋友 一起愛這世界吧
マイフレンド 強く抱きしめて
我的朋友 緊緊擁抱我吧
マイフレンド 歌おう 
我的朋友 一起高歌吧
この地獄を 笑って
一起嘲笑這地獄


Paledusk來自日本福岡,
於2015年正式成軍,
樂團名稱由團員喜愛的英文單字Pale(蒼白)和Dusk(黃昏)組合而成,
曲風以Metalcore為主,
團員歷經更迭,
現由主唱 Kaito、吉他手 Tsubasa、吉他手 Daisuke與鼓手Bob組成, 
在2018年到2019年之間曾由台灣人Ash擔當Bass手,
可惜在2019年年底Ash因續簽工作簽證出現問題,
只能放棄離團。

Paledusk從2015年至今共計推出6張EP,
而這次分享的歌曲就收錄在最新的同名EP中。
該曲主要描述面對困境卻不放棄的心態,
並表明儘管知道自己並不被看好也不受主流歡迎,
卻依舊只想唱自己喜歡的歌曲,
並希望和真心支持自己的人,
一起笑看這地獄般的世界,
並迎接光明的未來。

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()