close

 undefined

 

 

Simple Plan - The Antidote

I'm caught up in a life that I wish I could erase
我陷於人生中最希望抹去的階段
I wanna disappear, wanna leave without a trace
只想消失 不留痕跡
I'm looking in the mirror, but I can't see through the pain
看向鏡中的自己 卻看不清痛苦
So I take another pill and I hope it goes away
只能吞下藥片希望一切儘快過去

'Cause my broken pieces don't fit in
因為破碎如我 找不到復原的方法

Every time I feel alone
每當我感到寂寞
Like the walls are caving in
彷彿所有防備崩塌
Like I never win
似乎永遠贏不了
Like it's crawling under my skin
當痛苦在皮膚下蔓延時
You're the antidote
你就是解藥
Even when it hurts the most
儘管在最心痛時
And I'm trying to find a way
我依舊試圖尋找出路
But there's no escape
卻不見出口
Like a poison filling my veins
就像毒液在血管中竄流
You're the antidote
而你就是解藥
(You're the antidote)
(你就是解藥)

How do I go on when my dreams are ripped and torn?
當所有夢想破滅時我該如何前行?
I'm tired and I don't
疲憊的我
Wanna fake it anymore
已不想偽裝
When it's all too much and I feel like I'm about to break
當一切過於沉重 令我感覺就要崩潰
You always come around and the darkness fades away, fades away
你總會陪伴左右 而黑暗就此消散

Every time I feel alone
每當我感到寂寞
Like the walls are caving in
彷彿所有防備崩塌
Like I never win
似乎永遠贏不了
Like it's crawling under my skin
當痛苦在皮膚下蔓延時
You're the antidote
你就是解藥
Even when it hurts the most
儘管在最心痛時
And I'm trying to find a way
我依舊試圖尋找出路
But there's no escape
卻不見出口
Like a poison filling my veins
就像毒液在血管中竄流
You're the antidote
而你就是解藥

You're the antidote
你就是解藥
You're the antidote
你就是解藥

Every time I feel alone
每當我感到寂寞
Like the walls are caving in
彷彿所有防備崩塌
Like I never win
似乎永遠贏不了
Like it's crawling under my skin
當痛苦在皮膚下蔓延時
You're the antidote
你就是解藥
Even when it hurts the most
儘管在最心痛時
And I'm trying to find a way
我依舊試圖尋找出路
But there's no escape
卻不見出口
Like a poison filling my veins
就像毒液在血管中竄流
You're the antidote
而你就是解藥

Whoa
You're the antidote
你就是解藥
You're the antidote
你就是解藥
You're the antidote
你就是解藥
You're the antidote
你就是解藥



這首歌於2021年11月釋出,
也同步公開了Simple Plan第六張專輯的消息。
SP找回了以往擅長的Pop punk曲風,
搭配更為現代的製作手法,
歌詞也維持一貫鼓勵、振奮人心的方向,
主要希望在這疫情時代,
為迷失、遭受打擊與痛苦的人,
獻上鼓勵並讓他們知道自己並不寂寞,
無論生活或人生多不順遂,
都總是有那麼一個人或音樂,
可以撫平傷痛。

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()