Angels & Airwaves - Rite Of Spring

I was locked all day in the summer heat,
In a small brown house in Suburban Street,
炙熱的夏天讓我整天宅在Suburban街的棕色小屋中
With a skateboard and my shit guitar,
陪伴我的只有滑板和把爛吉他
I'd dream all day that they would get me far,
幻想它們將伴我遠走天涯
My dad would ask me about my grades,
我爸會問「你成績如何?」
The asshole sports that I never played.
或是我從來不玩的垃圾運動
And then I'd ask about the girls he'd date,
而我總回問他上次約會的女孩有下文嗎?
Behind our backs when mom would stay up late.
在我們背後母親總是一人熬夜到半夜

It was near when I turned sixteen,
到了我差不多滿16歲時
Got kicked out of school, and so it seemed
被學校退學
that things were closing in and ready to blow,
一切彷彿走向毀滅性的結局
My dad moved out about that year or so,
我爸大概就是那年離開我們
It took an hour to start a punk rock band
僅花了一個小時組了龐克團
To offset my fucked up family land
用來彌補我破碎的家庭
And as I held my mom would start to cry
每當我抱住我媽 她總會掉下淚來
I swore ourselves a better life
我發誓為我們開創更美好的人生

If I had a chance for another try,
如果有機會讓人生重來一次
I wouldn’t change a thing
我不會改變任何事
It's made me all of who I am inside
那些過去造就了現在的我
And if I could thank god
而如果我能夠感謝上帝
That I am here, and that I am alive
我會感謝他讓我生於這世上,並活到現在
And everyday I wake
每一天起床
I tell myself a little harmless lie
我都將告訴自己一個無傷大雅的謊話
The whole wide world is mine
這整個寬廣世界都屬於我

The summers gone, the years have passed,
夏天悄逝,過了幾年
My friends have changed, a few did last,
朋友更迭,少數好友留在身邊
The smallest dreams got pushed aside,
逐漸淡忘那些微小的夢想
The largest ones that changed my life,
最大的夢想徹底改變了我的人生
And all I wish for has come to pass
而我所許下的願望一一應驗
From Rock N Roll, to love and cash
從搖滾樂到愛情和金錢
It’s all success if it’s what you need
只要你有心,終將成功
Do what you like and do it honestly
就真誠地做自己喜歡的事吧

If I had a chance for another try,
如果有機會讓人生重來一次
I wouldn’t change a thing
我不會改變任何事
It's made me all of who I am inside
那些過去造就了現在的我
And if I could thank god
而如果我能夠感謝上帝
That I am here, and that I am alive
我會感謝他讓我生於這世上,並活到現在
And everyday I wake
每一天起床
I tell myself a little harmless lie
我都將告訴自己一個無傷大雅的謊話
The whole wide world is mine
這整個寬廣世界都屬於我

Hey yo oh oh oh
Hey yo oh oh
Hey yo oh oh oh
Hey yo oh oh
Hey yo oh oh oh
Hey yo oh oh
Hey yo oh oh oh
Hey yo oh oh

If I had a chance for another try,
如果有機會讓人生重來一次
I wouldn’t change a thing
我不會改變任何事
It's made me all of who I am inside
那些過去造就了現在的我
And if I could thank god
而如果我能夠感謝上帝
That I am here, and that I am alive
我會感謝他讓我生於這世上,並活到現在
And everyday I wake
每一天起床
I tell myself a little harmless lie
我都將告訴自己一個無傷大雅的謊話
The whole wide world is mine
這整個寬廣世界都屬於我
[x2]


今天忽然想起這首歌,
收錄於Angels and Airwaves 2008的I-Empire專輯中,
是一首樂團靈魂人物Tom Delonge的自傳歌曲,
之前就有翻過然後放在Tom的介紹文章中,
算是修改了部分不順或是搞錯的地方。
會很喜歡這首歌除了這就是首很Tom風格的編曲外,
也多少投射了自己的過去在歌詞中吧。

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 周里歐 的頭像
    周里歐

    震耳欲聾的樂聲間,聽見自我的聲音

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()