close

【中文歌詞】Cobra Starship - Bring I

 

 

Cobra Starship - Bring It (Snakes on a Plane)

Times are strange
奇怪的時代
We've got a free upgrade
我們的座位被免費升等
For snakes on a plane
只因為飛機上有蛇
Fuck 'em, I don't care
去他們的 我才不在乎
Pop the cheap champagne
打開便宜香檳
We're going down in flames, hey
我們正伴隨火花向下墜落 hey

Oh! I'm ready for it
Oh 我準備好了
Come on, bring it![x4]
來吧 放馬過來!

So kiss me goodbye
就與我吻別吧
Honey, I'm gonna make it out alive
親愛的 我會逃出生天
So kiss me goodbye
就與我吻別吧
I can see the venom in your eyes
我可以看見妳眼中的毒液蔓延
Goodbye
再見

It's time to fly
是時候起飛
Tonight the sky's alive
今晚天空彷彿活了過來
With lizards serpentine
宛如蜿蜒曲折的蜥蜴般
Lounging in their suits and ties
人模人樣地穿著西裝又打領帶
Watch the whore's parade
觀看婊子的遊行
For the price of fame, hey
作為成名的代價 hey

Oh! I'm ready for it
Oh 我準備好了
Come on, bring it![x4]
來吧 放馬過來!

So kiss me goodbye
就與我吻別吧
Honey, I'm gonna make it out alive
親愛的 我會逃出生天
So kiss me goodbye
就與我吻別吧
I can see the venom in your eyes
我可以看見妳眼中的毒液蔓延
Goodbye
再見

So kiss me goodbye
就與我吻別吧
Honey, I'm gonna make it out alive
親愛的 我會逃出生天
So kiss me goodbye
就與我吻別吧
I can see the venom in your eyes
我可以看見妳眼中的毒液蔓延
Goodbye
再見

Ladies and gentlemen,
先生女士們
These snakes is slitherin'
這些蛇正滑向你身旁
With dollar signs in they eyes
帶著金錢符號的雙眼
With tongues so reptilians
以及外星物種般的舌頭
This industry's venomous
音樂產業盡是惡毒的人
With cold-blooded sentiments
帶著冷血的情感
No need for nervousness
無須緊張
It's just a little turbulence
這只是段小小的亂流罷了


So kiss me goodbye
就與我吻別吧
Honey, I'm gonna make it out alive
親愛的 我會逃出生天
So kiss me goodbye
就與我吻別吧
I can see the venom in your eyes
我可以看見妳眼中的毒液蔓延

So kiss me goodbye
就與我吻別吧
Honey, I'm gonna make it out alive
親愛的 我會逃出生天
So kiss me goodbye
就與我吻別吧
I can see the venom in your eyes
我可以看見妳眼中的毒液蔓延
Goodbye
再見

Oh! I'm ready for it
Oh 我準備好了
Come on, bring it![x4]
來吧 放馬過來!

We seem to be losing altitude at an alarming pace
我們看來就要失速墜落了
From midtown to downtown
從市中心到郊區
Snakes on a blog
蛇群將要從天而降來到街區
I suggest you grab your ankles and kiss your ass goodbye
我建議你抱緊腳踝與你的屁股吻別


有沒有覺得MV裡的人都很眼熟啊!!?
這個團由2004年解散的Midtown中的Gabe Saporta【Bass/vocal】領導,
於2006年時找來了William Beckett【The Acdemy Is...的主唱】、
Travis McCoy【Gym Class Hereo的主唱】、
Maja Ivarsson【The Sounds的主唱】、
Nick Wheeler【The All American Reject的吉他手,但沒在mv中出現】合作這首歌,
而fall out boy的bass手Peter和山謬傑克森也有在mv中出現,
而這首歌正是"飛機上有蛇"一片的片尾曲,
收錄在該片原聲帶中。
該團歸類為另類搖滾,
曲風主走由keytar驅使的dance-funk,
另外融合了些許的pop punk。
目前發了兩張專輯,
分別是2006的"While the City Sleeps, We Rule the Streets",
和2007的"¡Viva La Cobra!"。

關於這首歌主唱Gabe表示,
他並不想寫一首直接跟電影主題有關的歌曲,
所以將蛇隱喻為不正當的人,
就像音樂產業中的一些爛人,
儘管穿著西裝打扮得人模人樣,
他們就像蛇一樣躲在飛機裡做著爛事。

只能說由Midtown的Pop punk 和 Hardcore轉變成現在這樣,
實在是令人難以置信啊,
也更佩服了主唱創作的才能。

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()