close

500x500.jpg

 

 

blackbear - me & ur ghost

I'm not alone
我不孤單
It's just me and your ghost
有妳的鬼魂與我作伴
And this cripplin' depression
伴隨傷人的憂鬱
I thought I learned my lesson
我想我學到教訓了
But I threw out my phone
於是我丟掉手機
And I burned all your clothes
燒盡妳的衣裳
And now I'm not alone
現在我不孤單
It's just me and your ghost
有妳的鬼魂與我作伴

I got four red bottoms up in flames at my place now (Place now)
我家放了四雙如烈焰般的紅底高跟鞋
I burned three Chanel dresses, three words we don't say now (Say now)
燒掉三件香奈兒的衣服 還有那我們不再說出口的三個字
And it's hard not to drink when it's the one thing I think about
當這件事是我腦海唯一思考的事情 讓我難以戒酒
It's a lot of spiders in the attic, I don't mean to be dramatic
閣樓爬滿了蜘蛛 我不是故意如此戲劇化
But I think it's kinda tragic who we magically became now
但我們的關係神奇地變成現在這樣 想想也是蠻悲哀的

I'm not alone
我不孤單
It's just me and your ghost
有妳的鬼魂與我作伴
And this cripplin' depression
伴隨傷人的憂鬱
I thought I learned my lesson
我想我學到教訓了
But I threw out my phone
於是我丟掉手機
And I burned all your clothes
燒盡妳的衣裳
And now I'm not alone
現在我不孤單
It's just me and your ghost
有妳的鬼魂與我作伴

Me and your ghost
妳的鬼魂與我作伴
Me and your ghost
妳的鬼魂與我作伴
Me and your ghost
妳的鬼魂與我作伴
Me and your ghost (Yeah)
妳的鬼魂與我作伴

Tell me what I'm s'posed to do with all these pictures on my iPhone
告訴我該怎麼處裡手機裡的那些照片
Even all them videos only you and I know
尤其所有的影片主角都是妳 而我知道
You never cared about me, you just care about the likes though
妳從未在乎過我 妳只在乎那些讚數而已
Every time you pop up, you should see my fuckin' eye roll
每次妳出現 妳都可以看見我翻起白眼
I can't even kick it with the homies that we both know
就算跟我們都認識的好友相處我也無法好好放鬆
I can't even fuck with any places that we used to go
我甚至無法再去任何我們以前去過的地方放縱
Now all I got is just the memories of us though
現在我只剩下關於彼此的滿滿回憶
Burn it all down to the ground with your ghost
所以我與妳的鬼魂一起將它們燒成灰燼

I'm not alone
我不孤單
It's just me and your ghost
有妳的鬼魂與我作伴
And this cripplin' depression
伴隨傷人的憂鬱
I thought I learned my lesson
我想我學到教訓了
But I threw out my phone
於是我丟掉手機
And I burned all your clothes
燒盡妳的衣裳
And now I'm not alone
現在我不孤單
It's just me and your ghost
有妳的鬼魂與我作伴

Me and your ghost
妳的鬼魂與我作伴
Me and your ghost
妳的鬼魂與我作伴
Me and your ghost
妳的鬼魂與我作伴
Me and your ghost
妳的鬼魂與我作伴

I wish I could take back summer nights
我希望我可以找回那些夏日夜晚
Erase all the vibes
削去所有氛圍
Leave the memories out to dry
放任回憶枯竭
Delete forever, no archive
永久刪除 不留備份
Take the words you said to me
聽聽妳對我說的話
Hold on to them intentionally
刻意地記下
I know that eventually
因為我知道到了最後
I'ma set fire to the one thing I love the most
我將親手燒毀我唯一鍾愛的事物
Burn it all to the ground with your ghost
與妳的鬼魂一起將它們燒成灰燼

I'm not alone
我不孤單
It's just me and your ghost
有妳的鬼魂與我作伴
And this cripplin' depression
伴隨傷人的憂鬱
I thought I learned my lesson
我想我學到教訓了
But I threw out my phone
於是我丟掉手機
And I burned all your clothes
燒盡妳的衣裳
And now I'm not alone
現在我不孤單
It's just me and your ghost
有妳的鬼魂與我作伴

Me and your ghost
有妳的鬼魂與我作伴
Me and your ghost
有妳的鬼魂與我作伴
Me and your ghost
有妳的鬼魂與我作伴
Me and your ghost
有妳的鬼魂與我作伴


blackbear是一位身兼創作與製作人的美國歌手,
出道至今共發布了五張專輯與6張EP,
但一直到了今年1月發行的這首單曲與2019年推出的"Hot Girrl Bummer",
才讓他真正嘗到走紅的滋味,
這首歌也預計會收錄於他即將在今年推出的專輯中。
歌詞中提到的紅底高跟鞋就是代指知名品牌Christian Louboutin。

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()