【中文歌詞】Beartooth - I Was Alive

 

 

 

Beartooth - I Was Alive

Not gonna be on my deathbed
不會等到臨終時
Knowing I'll be buried in regret
才明白我將帶著遺憾下葬
Think about the things I never did
邊想著那些我沒做過的事
While I'm taking my last breath
一邊嚥下最後一口氣
No need to fear the end
沒必要感到恐懼
'Cause I'll know I didn't just live
因為我終將明白 我沒有虛度此生

[Chorus]
When I die, I’ll know I didn’t just live
當我死去時 我知道我沒有虛度此生
I was alive, I’ll know I didn’t just live
我曾真切地活著 我知道我沒有虛度此生
I was alive, live
我曾真切地活著

[Verse 2]
Not gonna be on my deathbed
不會等到臨終時
Wondering why I was always scared
才懷疑為什麼我總感到害怕
To say those words I never said
因而在世時對那些我愛的人
To the ones I loved while I was there
說出那些言不由衷的話語

[Chorus]
When I die, I’ll know I didn’t just live
當我死去時 我知道我沒有虛度此生
I was alive, I’ll know I didn’t just live
我曾真切地活著 我知道我沒有虛度此生
I was a person that you were proud of
我曾是你感到驕傲之人
Took chances, didn't doubt 'em
保握機會 別懷疑
No need to fear the end
沒必要害怕結局
'Cause I'll know I didn't just live
因為我終將明白 我沒有虛度此生
I was alive, live
我曾真切地活著

[Bridge]
No need to fear the end
沒必要害怕結局
'Cause I'll know I didn't just live
因為我終將明白 我沒有虛度此生
No need to fear the end
沒必要害怕結局
'Cause I'll know I didn't just live
因為我終將明白 我沒有虛度此生
No need to fear the end
沒必要害怕結局
'Cause I'll know I didn't just live
因為我終將明白 我沒有虛度此生
No need to fear the end
沒必要害怕結局
'Cause I'll know I didn't just live
因為我終將明白 我沒有虛度此生

[Chorus]
When I die, I’ll know I didn’t just live
當我死去時 我知道我沒有虛度此生
I was alive, I’ll know I didn’t just live
我曾真切地活著 我知道我沒有虛度此生
I was a person that you were proud of
我曾是你感到驕傲之人
Took chances, didn't doubt 'em
保握機會 別懷疑
No need to fear the end
沒必要害怕結局
'Cause I'll know I didn't just live
因為我終將明白 我沒有虛度此生
I was alive, live
我曾真切地活著

[Outro]
I was alive, live, live
我曾真切地活著
I was alive, live
我曾真切地活著

 

 

這首歌收錄於Beartooth的專輯《The Surface》中,
相較於前幾張專輯整體調性放緩,
歌詞也較為正向與樂觀,
這樣的改變與主唱Caleb Shomo的心理狀態改善有很大關聯。

這首歌的靈感源自Caleb的祖父,
在其祖父臨終前告知Caleb他這一生非常快樂,
沒有留下遺憾並已經做好面對死亡的準備。
而Caleb也表示這首歌就像其他正向的歌曲一樣,
具象化了餘生中最好的自己。

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 周里歐 的頭像
    周里歐

    震耳欲聾的樂聲間,聽見自我的聲音

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()