【中文歌詞】Four Year Strong - Dead

 

 

Four Year Strong - Dead End Friend

You fuck me up
你銃康我
Spin me around
把我耍得團團轉
And then kick me when I’m down
又在我低潮時補我一刀
You freak me out
毫無疑問地
Without a doubt
你令我驚訝的次數
More times than I can count
多到我難以計算
You fuck me up
你銃康我
Spin me around
把我耍得團團轉
You chew me up
你利用完我
And spit me out
再隨意拋棄

Tell yourself what you want to hear
說著你自己想聽的話語
We already know you sold out
我們早就知道你出賣了靈魂
Don’t come around anymore
別再靠近我

Friends turn into dead ends
不再往來的朋友
If you let them
從今開始
Now and then
就放下他們吧

You fuck me up
你銃康我
Spin me around
把我耍得團團轉
And then kick me when I’m down
又在我低潮時補我一刀
You freak me out
毫無疑問地
Without a doubt
你令我驚訝的次數
More times than I can count
多到我難以計算
You fuck me up
你銃康我
Spin me around
把我耍得團團轉
You chew me up
你利用完我
And spit me out
再隨意拋棄

Did you think we’d nеver find out?
你真的以為我們永遠不會發現?
I don’t give a shit anymore
我不在乎了

What’s thе point of trying
不斷嘗試的意義何在
In the end
最終
It’s all pretend
都只是假裝罷了

You fuck me up
你銃康我
Spin me around
把我耍得團團轉
And then kick me when I’m down
又在我低潮時補我一刀
You freak me out
毫無疑問地
Without a doubt
你令我驚訝的次數
More times than I can count
多到我難以計算
You fuck me up
你銃康我
Spin me around
把我耍得團團轉
You chew me up
你利用完我
And spit me out
再隨意拋棄

Friends turn into dead ends
不再往來的朋友
If you let them
從今開始
Now and then
就放下他們吧
What’s thе point of trying
不斷嘗試的意義何在
In the end
最終
It’s all pretend
都只是假裝罷了

You fuck me up
你銃康我
Spin me around
把我耍得團團轉
You chew me up
你利用完我
And spit me out
再隨意拋棄



Four Year Strong來自美國麻薩諸塞州,
於2001年成軍,
曲風橫跨Pop punk, easycore, Melodicore。

最早知道他們是源自2010年的專輯《Enemy of the World》,
爾後斷斷續續地有持續追蹤,
而這次分享的單曲於十一月甫釋出,
一直覺得FYS是easycore的翹楚,
非常懂得掌握該曲風兼具pop punk的朗朗上口的旋律,
以及Metalcore的breakdown、嘶吼以及riff的編曲。

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 周里歐 的頭像
    周里歐

    震耳欲聾的樂聲間,聽見自我的聲音

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()