close

【中文歌詞】Bring Me The Horizon - D

 

 

Bring Me The Horizon - DArkSide

[Verse 1]
Sinking under
不斷下沉
Think my angel's fallen
我想我的守護天使墮落了吧
Safe place plundered
安全地已被劫掠
Bastards kicked the doors in
混蛋們長驅直入

[Pre-Chorus]
Picked the stitches, now I can't stop bleeding
撕開縫線 現在我血流不止
Three in the morning, I ain't slept all weekend
凌晨三點 我整個周末都無法入睡
Six feet in the dirt, still breathing
彷彿活埋在六呎地下 儘管呼吸依舊
Don't give a fuck if my heart stops beating
卻不在乎自己的心臟是否會繼續跳動

[Chorus]
Hey, I'm begging you to stay
嘿 我乞求你留下
My dark side won today
今天是我的黑暗面勝利的日子
My heart keeps breaking
我的心不斷碎裂
Over and over
一遍又一遍
Hey, don't let me out your sight
嘿 別讓我離開你的視線
Can't trust myself tonight
今晚無法相信我自己
My heart keeps breaking
我的心不斷碎裂
Can you talk me off the ledge again?
你能再次勸我遠離邊緣嗎?

[Verse 2]
Something haunts me
總有事困擾著我
Footsteps in the basement
地下室傳來腳步聲
Out of body
靈魂出竅
But there's no escaping
卻無處可逃

[Pre-Chorus]
Picked the stitches, now I can't stop bleeding
撕開縫線 現在我血流不止
Three in the morning, I ain't slept all weekend
凌晨三點 我整個周末都無法入睡
Six feet in the dirt, still breathing
彷彿活埋在六呎地下 儘管呼吸依舊
Don't give a fuck if my heart stops beating
卻不在乎自己的心臟是否會繼續跳動

[Chorus]
Hey, I'm begging you to stay
嘿 我乞求你留下
My dark side won today
今天是我的黑暗面勝利的日子
My heart keeps breaking
我的心不斷碎裂
Over and over
一遍又一遍
Hey, don't let me out your sight
嘿 別讓我離開你的視線
Can't trust myself tonight
今晚無法相信自己
My heart keeps breaking
我的心不斷碎裂
Can you talk me off the ledge again?
你能再次勸我遠離邊緣嗎?

[Bridge]
Something's in the way
總有鳥事擋路
Don't know what I can say
早已無話可說
Memories are haunting me
回憶困擾著我
A sickness taking over
心病占了上風
So bury me alive
就將我活埋吧
There's nowhere left to hide
畢竟無處可躲
And say goodbye 'cause maybe I
就珍重道別 因為也許我
Maybe I won't miss me when I'm gone
也許當我離開後 我也不會想念自己

[Chorus]
Hey, I'm begging you to stay
嘿 我乞求你留下
My dark side won today
今天是我的黑暗面勝利的日子
My heart keeps breaking
我的心不斷碎裂
Over and over
一遍又一遍
Hey, don't let me out your sight
嘿 別讓我離開你的視線
Can't trust myself tonight
今晚無法相信自己
My heart keeps breaking
我的心不斷碎裂
Can you talk me off the ledge again?
你能再次勸我遠離邊緣嗎?

[Outro]
Can't trust myself tonight
今晚無法相信我自己
Can't trust myself tonight
今晚無法相信我自己
Can't trust myself
無法相信自己
Can you talk me off the ledge again?
你能再次勸我遠離邊緣嗎?



這首單曲於本月中釋出,
預計將收錄在他們即將發行的專輯《 POST HUMAN: NeX GEn》中,
風格上有點EMO與Nu-metal的味道,
可以在bridge聽到類似Linkin Park前主唱Chest的唱腔,
以及致敬"Fall Out Boy – Centuries"的旋律。

歌曲主要描述身陷憂鬱、心病的敘事者,
大聲地向他人求救,
因為自己已經無力對抗內心的黑暗面。

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()