close

【中文歌詞】blink-182 - ANTHEM PART

 
 
 
blink-182 - ANTHEM PART 3

[Verse 1: Tom DeLonge]
Everything that we've tried
經歷所有我們努力嘗試的一切後
We'll keep waking up to that light
我們會持續在每個早晨起身
We'll see rising of a new tide
我們會見證每個漲潮
We are starting up a new life
我們要開始新的人生
When your head is hanging too low
當你垂頭喪氣時
When your heart is about to explode
當你內心惶恐不安時
You can make it anywhere, go
要相信你做得到 出發吧
There's no fear when you get here, give up that ghost
當你抵達終點時將毫無恐懼 甩開陰魂不散的鬼魂吧

[Verse 2: Tom Delonge]
When your dreams just seem like they're dead
當你的夢想看似破滅
Like abandoned deep in your head
被棄置在你深沉的腦內
When your job has gone to deep shit
當你的工作爛到不行
If you've fallen off of that list
你又從名單中被劃除
When you're clinching both of your fists
當你握緊雙拳
Like you aimed and then you just missed
瞄準目標卻又只會失手
Let the record show that you're fixed
就讓這張專輯證明你已康復
Don't you give up now, just get up and resist
不准你現在就放棄 起身反抗吧

[Chorus: Tom DeLonge & Mark Hoppus]
This time, I won't be complacent
這一次 我將不再自滿於
The dreams I gave up and wasted
我放棄與浪費的夢想
A new high, a new ride and I'm on fire
全新的目標 全新的旅程 而我狀態正好
My old shit ends here tonight
我過去的鳥事在今晚徹底結束

[Bridge: Mark Hoppus]
And after you had the time of your life
當你人生走到盡頭時
Flat-lined and lead toward the light
平坦的直線會指引你前往光亮之處
You'll despair the wreckage and find
而你將絕望地看著殘骸
No one gave a fuck that you died
發現根本沒人在乎你的死活

[Chorus: Tom DeLonge & Mark Hoppus]
This time, I won't be complacent
這一次 我將不再自滿於
The dreams I gave up and wasted
我放棄與浪費的夢想
A new high, a new ride and I'm on fire
全新的目標 全新的旅程 而我狀態正好
My old shit ends here tonight
我過去的鳥事在今晚徹底結束

[Outro: Tom DeLonge]
It's my head, it's my mind
這是我的想法 這是我心之所向
All made up, it's alright
就算早已注定 也無所謂
If I fall on some nails
就算我被些許障礙絆倒
If I win or set sail
就算我贏了或即將揚帆出航
I won't fail
我也不會失敗
I won't fail
我也不會失敗



blink-182最新專輯《ONE MORE TIME...》昨天正式發行啦!!
《ANTHEM PART 3》這首歌作為專輯第一首歌曲有諸多意義,
《ANTHEM》最早作為結尾曲收錄在1999年發行的《Enema of the State》中,
而《Anthem Part Two》則作為承先啟後的歌曲,
以首曲收錄在2001年發行的《Take Off Your Pants and Jacket》,
在近期剛結束的巡迴中《Anthem Part Two》更作為不變的開場曲。

《ANTHEM PART 3》曲風上比較接近《Take Off Your Pants and Jacket》,
與《Anthem Part Two》同樣用riff配上幾乎一樣的鼓點開場,
歌詞中像是闡述了整張專輯的核心概念,
儘管遭遇了各種鳥事、厄運,
也不放棄並起身反抗。
Outro的部分是最大亮點,
出乎意料的回馬槍,
在聆聽整張專輯時會讓人有種更加期待後續歌曲的心情。
arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()