close

undefined

 

 

 

 

Blame My Youth - Dance With My Demons

I can get a little dark
我能再往更深的黑暗前進些
But it’s coming from my heart
Wide open
但它源自我毫無防備的內心
I know I'm on the rocks
我知道我瀕臨崩潰
But don’t put me in a box
That's broken
但別將我關進早已殘破的箱內
I don’t care when I drink too much
我不在乎自己喝太多
I don’t need you to hold me up
也不需要你的支持
I’m out of cigarettes
手邊的菸抽完後
I got an itch in my chest
開始感到胸口發癢
Oh, oh
The guilt was killing me
罪惡感殺死了我
But finally
但最終

I'm done kicking out the voices in my head
我受夠將那些聲音趕出我的腦海
Sick of fighting all these uninvited guests
厭倦與每個不速之客的戰爭
Oh, ever since they all came over
自從他們全部一同拜訪後
We’ve all kinda gotten close
我們反而變得有些親近
I'm gonna dance with my demons
於是我與心中的惡魔一起共舞
If you can’t beat 'em, join 'em
打不贏 就加入他們吧
I know them
我懂它們
They know me
它們也懂我
Together we’re
就讓我們一起
The life of my party
成為我人生派對的主角吧

Cut the ties with my shame
與我的羞恥心斷絕關係
Give fear a stupid name
賦予恐懼一個智障的名稱
Knock it down to its knees
毆打至其臣服於我
Gut it up, let it bleed
開腸剖肚 任其淌著血
Oh, oh
Something I gotta do for myself
我得為自己做點什麼
Can’t live life for no one else
不能再為他人而活
So I smoke a cigarette
所以我抽點了支菸
And I think about my ex
然後想起前任
I know that shit is killing me
我知道那鬼東西會殺死我
But finally
但最終

I'm done kicking out the voices in my head
我受夠將那些聲音趕出我的腦海
Sick of fighting all these uninvited guests
厭倦與每個不速之客的戰爭
Oh, ever since they all came over
自從他們全部一同拜訪後
We’ve all kinda gotten close
我們反而變得有些親近
I'm gonna dance with my demons
於是我與心中的惡魔一起共舞
If you can’t beat 'em, join 'em
打不贏 就加入他們吧
I know them
我懂他們
They know me
他們也懂我
Together we’re
就讓我們一起
The life of my party
成為我人生派對的主角吧

I’m tired of hearing my guts
我厭倦聽從自己的勇氣
So loud it’s keeping me up
總是大聲地要我振作
I’m done pushin' it down
我厭倦壓抑住它
I’ll do what I gotta do now
現在我要做我該做的
Rip out all of this regret
撕開一切的遺憾
Let's see how deep I can get
看看我能挖得多深
I been caring too much
過去我總是在乎太多
Feels so good not giving a fuck
現在我她媽什麼都不管反而感到無比美好

I'm done kicking out the voices in my head
我受夠將那些聲音趕出我的腦海
Sick of fighting all these uninvited guests
厭倦與每個不速之客的戰爭
Oh, ever since they all came over
自從他們全部一同拜訪後
We’ve all kinda gotten close
我們反而變得有些親近
I'm gonna dance with my demons
於是我與心中的惡魔一起共舞
If you can’t beat 'em, join 'em
打不贏 就加入他們吧
I know them
我懂他們
They know me
他們也懂我
Together we’re
就讓我們一起
The life of my party
成為我人生派對的主角吧
Dance with my demons
我與心中的惡魔一起共舞
(The life of my party)
(人生派對的主角)
If you can’t beat 'em, join 'em
打不贏 就加入他們吧
I know them
我懂他們
They know me
他們也懂我
Together we’re
就讓我們一起
The life of my party
成為我人生派對的主角吧



這首歌於2020年11月釋出,
直到今年2月才推出同名專輯,
並收錄上次介紹的"Fantastic"。

關於這首歌主唱Sean Van Vleet表示:
這首歌頌揚了一種心態,
當光明面和黑暗面相遇後,
反而開起派對並擁抱彼此。
曾經我與好友Greg同時遭遇了人生的低潮,
我們都對彼此屈服於壞習慣的想法佔據最好的我們這件事,
感到十分內疚,
我們倆當時在愛與恨我們心中的惡魔之間掙扎,
於是我們寫了這首歌,
我們允許自己和他們相處一段時間,
接受他們,
甚至熱情地擁抱他們。

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()