close

 undefined

 

 

YUNGBLUD - The Funeral

I can't leave my bed, but I can't sleep
我離不開自己的床 儘管我無法入睡
I got no clean clothes and I can't eat
找不到乾淨衣服又毫無胃口
And I smoke too much 'til I can't breathe
抽太多菸 弄得自己無法喘息
I'm emotional, I'll always be
我是如此情緒化 不會改變
And I hate myself, but that's alright
痛恨自己 沒關係
And I love myself, but that's alright
同時又愛著自己 也沒關係
And I tell myself that it's alright
總是告訴自己
That I dream about the day I die
夢想著有天會死去的我 沒有關係

To my surprise, there's no one to blame
出乎我的意料 沒有任何人可以責怪
Nobody came, what a shame, shame, shame
沒有人出席我的喪禮 多麼丟臉 丟臉 丟臉

I've been dancing at my funeral
我一直在自己的喪禮上跳舞
Waitin' for you to arrive
等著你的到來
I was hoping you'd look beautiful
我曾希望你會精心打扮
Dancin' with tears in your eyes
眼眶泛淚地跳著舞
But nobody came, what a shame, shame, shame
但沒有人出席我的喪禮 多麼丟臉 丟臉 丟臉

Hey!

My hair fell out 'cause I dyed it cheap
我持續掉髮 因為我都用便宜的染髮劑
I want a real fake smile, but I hate my teeth
我想掛上真實的假笑 但我討厭自己的牙齒
I wanna tell you that I love you, but I just can't speak
我想告訴你我愛你 但我就是說不出口
I got a fucked-up soul and an STD
我有個糟透的靈魂與性病
But do you hate yourself? Well, that's alright
但你會恨你自己嗎? 好吧 沒有關係
Do you love yourself? Well, that's alright
你愛你自己嗎? 好吧 沒有關係
Do you tell yourself that it's alright
你會告訴自己
That you dream about the day you die?
就算夢想著死去的那天 也沒關係嗎?

To my surprise, there's no one to blame
出乎我的意料 沒有任何人可以責怪
Nobody came, what a shame, shame, shame
沒有人出席我的喪禮 多麼丟臉 丟臉 丟臉

I've been dancing at my funeral
我一直在自己的喪禮上跳舞
Waitin' for you to arrive
等著你的到來
I was hoping you'd look beautiful
我曾希望你會精心打扮
Dancin' with tears in your eyes
眼眶泛淚地跳著舞
But nobody came, what a shame, shame, shame
但沒有人出席我的喪禮 多麼丟臉 丟臉 丟臉

Oh-oh-oh-oh, oh-oh-oh
Oh-oh-oh-oh, oh-oh-oh
Oh-oh-oh-oh, oh-oh-oh

I wanna prove my love before I leave
我想在離去前證明我的愛
I wanna make you come and scrape my knees
我想讓你高潮然後刮傷我的膝蓋
Want you to bite my tongue until I bleed
想要你咬著我的舌頭直到流血
And you can put these fuckin' words in my obituary
然後你就可以將這些酸言酸語放進我的訃告裡
We all hate ourselves, well, that's alright
我們都討厭自己 好吧 那沒關係
We all love ourselves, well, that's alright
我們都愛著自己 好吧 那沒關係
We all tell ourselves that it's alright
我們都會告訴自己
That we dream about the day we die
我們夢想著自己死去的那天 也沒關係

I've been dancing at my funeral
我一直在自己的喪禮上跳舞
Waitin' for you to arrive
等著你的到來
I was hoping you'd look beautiful
我曾希望你會精心打扮
Dancin' with tears in your eyes
眼眶泛淚地跳著舞
But nobody came, what a shame, shame, shame
但沒有人出席我的喪禮 多麼丟臉 丟臉 丟臉
Nobody came, what a shame, shame, shame, shame, shame
沒人出席 多麼丟臉 丟臉 丟臉 丟臉 丟臉



YUNGBLUD本名Dominic Richard Harrison,
於1997年出生於英國北部的音樂世家,
曲風以hip-hop, alternative rock和punk rock為主,
早期比較多EMO rap的東西,
注意到他是其2019年發表的"Loner"這首歌,
British rap + Post-punk的曲風馬上吸引我,
後來也藉著與MGK的合作讓他在全球的知名度更高了些。

這次分享的是他在今年三月推出的單曲,
預計將收錄在他第三張個人專輯中。
在節目上YUNGBLUD特別提到,
這首歌無關死亡,
而是關於活著去面對所有自己的不安全感,
他覺得先講先贏,
如果他自己先藉由歌詞講出來這些難以啟齒的部分,
那其他人對他的批評就不會造成傷害,
並想要告訴有同樣困境的人,
不要對自己感到抱歉,
做自己就好。

另外MV拍攝還找來Ozzy夫婦跨刀演出,
也很多年沒聽到Poser這個字了。

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()