close

undefined

 

 

 

Jack Kays - BOTTOM OF THE BOTTLE


I stand still
我依舊矗立著
Ain't no wind's gon' blow me down
任何強風都無法吹倒我
I drink my swill
我喝著烈酒
Hold my hand until we drown
請緊握我的手直到我們溺斃
And I know it's easier
我知道將話語藏在心裡
To keep things in than saying them out loud
比起大聲說出來得更輕鬆
I'm used to being hurt
反正我已習慣受傷
Drink some gin, I try to keep it down
喝點琴酒 試著保持冷靜
I think you know me too well
我認為你很了解我
I just can't say I know myself
至少比我自己還懂
I know I put you through hell
我知道是我將你推下地獄
And if I leave all by myself, you'd be just fine
所以只要我自行離去 你終將安然無恙

But I'm lost, where do I go?
但迷失的我 又該何去何從?
I can't find my way back home
找不到回家的方向
I'll die on my own
我想我會孤獨地死去吧
Searching for someone I know
試圖尋找任何熟識的朋友
Long roads stare at me
但漫漫長路凝視著我
Hope the distance sets me free
希望這距離能放我自由
I'm tired, but I stand strong
儘管疲倦 依舊堅強地面對
Ain't much time before I'm gone
畢竟在我離開前已經沒剩多少時間

I stand still
我依舊矗立著
Take my soul, set it on fire
拿走我的靈魂 放在火上烤吧
But I can't feel
雖然我不會有任何感覺
No one hears me whеn I cry
當我哭泣時不讓他人聽見
And I know it's easier
To let it all comе crashing to the ground
我知道將一切傾瀉倒出會更輕鬆
I think I'm being cursed
但我想我被詛咒了吧
To take all that I love and burn it down
所有我愛的事物終將為我璀毀
I know I'm drinking too much
我知道我酒喝得太多
And if it kills me, then I'm dead
而如果酒精殺死了我 就讓我死去吧
I don't got time to lose much
我沒剩多少時間可以揮霍
And if I lose to my own head, just let me go
如果連心智都喪失了 就讓我走吧

'Cause I'm lost, where do I go?
迷失的我 又該何去何從?
I can't find my way back home
找不到回家的方向
I'll die on my own
我想我會孤獨地死去吧
Searching for someone I know
試圖尋找任何熟識的朋友
Long roads stare at me
但漫漫長路凝視著我
Hope the distance sets me free
希望這距離能放我自由
I'm tired, but I stand strong
儘管疲倦 依舊堅強地面對
Ain't much time before I'm gone
畢竟在我離開前已經沒剩多少時間



這首歌同樣收錄於Jack在2021年發行的"MIXED EMOTIONS"專輯中,
一樣以folk風格為主,
並搭配其黑暗與自省的歌詞,
某些程度上反映了我自己面對挫折時的心境,
不想麻煩他人而開不了口的窘境,
選擇獨自承受並推開關心自己的人。
接下來就是慢慢等待Jack Kays跟Travis Barker合作的EP推出囉。

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()