close

undefined

 

 

 

Jack Kays - MIDDLE OF THE END (HOW DOES IT FEEL)

I know I do it to myself
我知道是我自作自受
I know I'm putting you through hell
我知道是我將你推下地獄
If you could see inside my shell
如果你能看穿我的偽裝
You'd see that I'm in hell as well
你會發現我也一樣身處地獄
I know our time is running thin
我知道我們相處的時間越來越少
Where did we start, where do we end?
我們是從哪開始 又會在哪結束呢?
I say I'd do it all again
我願意重來一次
But I hate paying for my sins
但我痛恨為我的原罪付出代價

So I just close the door
所以我直接關上門
When I can't give no more
當我已經不能再付出更多

'Cause all I do is get fucked up
因為我只會買醉
Go to bed, wake up and repeat it
上床睡覺 起床 然後無限輪迴
Lost boy, I don't wanna feel no love
迷失的男孩 我想感受愛的存在
Spending too much time with my demons
浪費太多時間與內心的惡魔相處
When it all comes down, you're gonna thank me
當一切平息時 你會感謝我
Know it hurt but it was for a reason
我知道這過程很傷人 但事出必有因
Too deep, I don't think you can save me
傷口太深 我不認為你救得了我
You can't wait for me to believe it
你等不到我相信一切還有救的那天

So how doеs it feel?
我好奇這感覺如何呢?
Now you'll never be ablе to forget me
現在起你永遠無法忘記我
Swallowing pills
吞下藥丸
Try to forget 'cause I hate remembering
試圖忘記 只因我痛恨回憶
And everything you said
所有你說過的字句
It tears me apart, I can't keep pretending
一再將我撕裂 我再也無法偽裝
How does it feel
To be stuck in the middle of the ending?
被困在邁向結局的路上 是什麼感覺呢?

And I said I'll try it 'til the end
我說過我會努力嘗試直到最後
I broke my back to comprehend
我盡全力去理解
All of the things I can't defend
所有我無法捍衛的事物
But it's just easy to pretend
但偽裝自己總是比較輕鬆
And I'm not myself when I'm upset
每當我陷入低潮就像變了個人
So I drink all day 'tll I forget
所以我整日買醉 試圖忘記一切
And I'm not quite sure what you expect
我對於你的期待毫無把握
You fell in love with my regrets
我想你愛上的是我的懊悔

So I just close the door
所以我直接關上門
When I can't give no more
當我已經不能再付出更多

'Cause all I do is get fucked up
因為我只會買醉
Go to bed, wake up and repeat it
上床睡覺 起床然後無限輪迴
Lost boy, I don't wanna feel no love
迷失的男孩 我不想感受不到愛的存在
Spending too much time with my demons
浪費太多時間與內心的惡魔相處
When it all comes down, you're gonna thank me
當一切平息時 你會感謝我
Know it hurt but it was for a reason
我知道這過程很傷人 但事出必有因
Too deep, I don't think you can save me
傷口太深 我不認為你救得了我
You can't wait for me to believe it
你等不到我相信一切還有救的那天

So how doеs it feel?
我好奇這感覺如何呢?
Now you'll never be ablе to forget me
現在起你永遠無法忘記我
Swallowing pills
吞下藥丸
Try to forget 'cause I hate remembering
試圖忘記 只因我痛恨回憶
And everything you said
所有你說過的字句
It tears me apart, I can't keep pretending
一再將我撕裂 讓我再也無法假裝
How does it feel
To be stuck in the middle of the ending?
被困在邁向結局的路上 是什麼感覺呢?
How does it feel
To be stuck in the middle of the ending?
被困在邁向結局的路上 是什麼感覺呢?



這首歌同樣收錄於Jack在2021年發行的"MIXED EMOTIONS"專輯中,
單曲一上線就收到廣大的好評,
Jack表示這是一首寫給這個時代的年輕人的歌。
歌曲表達了對於未來迷茫,
卻又被困在中間動彈不得的感受。
MV倒是拍得很勵志,
以5組不同的代表性人物與故事,
強調人生中突破、接受與和解的過程。

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()