close

https _images.genius.com_a27df2e4aa51fe840fe0a6f003b56620.500x500x1.jpg

 

Brand New - Am I Wrong

Well I talk
我啊
Too much
對自己
To myself
說了太多
And I turn my back on my faith
讓我違背自己的信念
It's like glass
就像玻璃般
When we break
當我們破碎(分手)時
I wish no one in my place
我希望沒有人跟我處於同樣的境地

And I've seen
而我已明瞭
You don't need their scenes
你不需要別人寫好的場景
When the cut goes in deep
當傷口越割越深
And I'm lost in sleep
我深陷長眠

I can't stay
我待不下去
In this place
這地方
I can't stand
我無法站立
When the room turns round
當房間開始旋轉
On my fate
對我的命運
You give no guarantees
妳不做任何保證
There's no promise I can keep
再也沒有承諾可以讓我遵守

I can't stand
我無法站立
I can't see my way
看不見自己的路
I feel blind
感到瞎了眼
On my feet
僅憑我的雙腳
I can't stay too long
沒辦法再待更久
Am I wrong?
我錯了嗎?

Goodbye, lay the blame on luck
再見,就怪罪於運氣吧
Goodbye, lay the blame on luck
再見,就怪罪於運氣吧
Goodbye, lay the blame on luck
再見,就怪罪於運氣吧
Goodbye, lay the blame on luck
再見,就怪罪於運氣吧

I'm so tired of my mood
對自己的心情感到疲憊
And sleep comes
而當睡意來襲
With a knife, fork and a spoon
總伴隨著刀子、叉子與湯匙
You're so pale
妳的蒼白
In your face
盡顯於臉上
You let life get in your way
妳放任人生陷入困境

And I've seen
而我已明瞭
You don't need their scenes
你不需要別人寫好的場景
When the cut goes in deep
當傷口越割越深
And I'm lost in sleep
我深陷長眠
Am I wrong?
我錯了嗎?

Goodbye, lay the blame on luck
再見,就怪罪於運氣吧
Goodbye, lay the blame on luck
再見,就怪罪於運氣吧
Goodbye, lay the blame on luck
再見,就怪罪於運氣吧
Goodbye, lay the blame on luck
再見,就怪罪於運氣吧

 

這首歌收錄於Brand New 2002發行的EP "Safety In Numbers"中,
原曲源自90年代的後油漬樂團Love Spit Love 1994年的歌曲,
Brand New翻唱之餘也稍微修改了歌詞,
讓整首歌的概念與意義更為完整。
很喜歡You let life get in your way跟Goodbye, lay the blame on luck這兩句歌詞,
那種無奈,
只有親身經歷才能體會與理解吧。
原曲請見下方:

收錄於電影Angus原聲帶的版本

Live (居然是Conan)

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()