undefined

 

 

Magnolia Park - Kids Like Us
 
Wanted a knife in my throat
Felt like this since 12 years old
12歲起就想割喉自刎
My friends thought it was a joke
我朋友都以為這是玩笑話
They laughed as I cried alone
當他們為此大笑 我獨自哭泣
We’re bleeding out in our minds
我們的心在淌血
But we need some time
其實我們只是需要些時間
Look at me I’m still alive
看看我 還活得好好的

If you're anything like me
如果你跟我一樣
Struggling to be happy
努力讓自己快樂
All we think about is just
腦中想的都是
Dying, dying
英年早逝 英年早逝
If you're anything like me
如果你跟我一樣
Struggling to be happy
努力讓自己快樂
All we think about is just
腦中想的都是
Dying, dying
英年早逝 英年早逝

When I was 16
當我16歲
Cops tried to kill me
警察試圖殺了我
Get on your knees they took me to the ground
雙膝跪下 他們將我按倒在地
Smile on their face acting like they werе proud
他們臉上掛著微笑 彰顯他們的驕傲
Just a kid with his head in the clouds
還只是個愛做白日夢的小鬼
Colors all they see
但他們只看見膚色的差異
When they look at me
當他們看著我
I will never be a victim of society
我永遠不會當個社會的受害者

If you're anything like me
如果你跟我一樣
Struggling to be happy
努力讓自己快樂
All we think about is just
腦中想的都是
Dying, dying
英年早逝 英年早逝
If you're anything like me
如果你跟我一樣
Struggling to be happy
努力讓自己快樂
All we think about is just
腦中想的都是
Dying, dying
英年早逝 英年早逝

That one time I opened up to you
有一次 我向你敞開心扉
It was a joke, now leave me alone
那是開玩笑的 現在讓我一個人就好
That one time I opened up to you
有一次 我向你敞開心扉
It was a joke, now leave me alone
那是開玩笑的 現在讓我一個人就好

If you're anything like me
如果你跟我一樣
Struggling to be happy
努力讓自己快樂
All we think about is just
腦中想的都是
Dying, dying
英年早逝 英年早逝
If you're anything like me
如果你跟我一樣
Struggling to be happy
努力讓自己快樂
All we think about is just
腦中想的都是
Dying, dying
英年早逝 英年早逝

If you're anything like me
如果你跟我一樣
If you're anything like me
如果你跟我一樣
If you're anything like me
如果你跟我一樣
If you're anything like
如果你跟我...



這首歌同樣收錄在Magnolia Park甫推出的EP"Halloween Mixtape"中,
第一段verse歌詞由兩位吉他手Tristan與Freddie編寫,
第二段關於種族歧視的部分則是主唱Joshua的真實經歷。
關於這首歌Joshua表示是想寫給那些依舊感到孤獨的人們,
儘管已經獲得許多人的安慰、鼓勵,
但他們依舊希望讓那些孤獨者知道並證明,
你並不是孤獨地面對生命中的挫折。

這首歌風格與EP其他歌曲明顯不同,
很喜歡他們選擇這首歌做為結尾。

個人也很喜歡副歌的歌詞,
算是說出自己最近的狀態,
沒什麼不好但也沒什麼好,
似乎可以這樣活下去,
但就真的只是放任自己,
逐漸死去。

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 周里歐 的頭像
    周里歐

    震耳欲聾的樂聲間,聽見自我的聲音

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()