500x500.jpg

 

 

Silverstein - Smashed Into Piece

Never again
再也不了
I'll slit my throat with the knife I pulled out of my spine
我會用背上拔出的小刀劃過自己的喉嚨
Maybe when you find out that I'm dead
也許當妳發現我死去時
You'll realize what you did to me
妳才會明白妳到底對我做了什麼

And if my lungs still let me breathe
假若我的雙肺還有作用
Would you be there for me?
妳會在我身邊陪我嗎?
If I can make myself believe
如果我能讓自己信服
I'll give you back what you took away
我會把妳拿走的都還妳

No, I won't let it go
不 我不會放下這一切
Douse myself in gasoline
身淋汽油
So don't save me when you come into the fire
當妳靠近這大火時就別救我了
I'd rather die than have to see your smile
我寧願死去也不要看見妳的笑容

And if my lungs still let me breathe
假若我的雙肺還有作用
Would you be there for me?
妳會在我身邊陪我嗎?
If I can make myself believe
如果我能讓自己信服
I'll give you back what you took away
我會把妳拿走的都還妳

You made me swear, you made me swear
妳讓我發誓 妳讓我發誓
I, I can't sleep
我啊 我無法停止
Realize all these things that you took from me
明白所有妳從我這奪走的事物
Smash my heart
粉碎了我的心
(You made me swear)
(妳讓我發誓)
Into dust
化作灰燼
(You made me swear)
(妳讓我發誓)
Suffocate my mind
使我思緒窒息
(You made me swear)
(妳讓我發誓)
Tear at me from inside
由內而外將我撕碎
(You made me swear)
(妳讓我發誓)

Smash apart what you created
徹底粉碎妳所創造的
How can I ever stop you from crushing my soul?
我該如何阻止妳粉碎我的靈魂呢?
It was, it was yours, yours to begin with
這曾是 這曾是妳 從妳開始的

And if my lungs still let me breathe
假若我的雙肺還有作用
Would you be there for me?
妳會在我身邊陪我嗎?
If I can make myself believe
如果我能讓自己信服
I'll give you back what you took away
我會把妳拿走的都還妳


Silverstein於2000年成軍於加拿大柏靈頓,
曲風主要為EMO,
也算是我的EMO啟蒙團,
大概是在大一的時候,
兼職幫助一個在西門町賣龐克相關服飾的店家弄些網路宣傳的東西,
當時老闆送了我一張進口衣服附贈的EP,
裡面就收錄了這首歌。
這首歌收錄在他們2003年發行的首張專輯"When Broken Is Easily Fixed"中,
主要描述被前任傷害後的心情。
多年前的貢寮海洋有邀請他們來台,
可惜當天找不到人陪我去我就在家悶了一天,
從那之後我就發誓就算沒人陪,
每場喜歡的樂團來台我都要到。
在2013年的十周年之際他們重新翻唱了這首歌,
主唱的聲音與一般EMO團反其道而行地進步了很多,
下方附上影片:

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()