close

81lVagnI9LL._SS500_.jpg

 

 

Skillet - Save Me

This is the place that no one sees
這是從未有人窺視之地
I don't like to show (I can't help it)
我不喜歡展現(無法自己)
This is the darkness over me
這是我的黑暗禁地
It's just the world I know (I can't stop it)
是我所知的世界(我無法阻止)

Reachin' for the light
試圖伸手抓住光
Reachin' from inside
發自內心
Help me tonight
在今晚拯救我吧

I'm closer to the edge (Tonight)
我正逼近邊緣(今晚)
I'm standin' on the ledge (So why)
站在窗台(所以為什麼)
Won't you reach out your hand
難道你不打算伸出援手
To save (To save), to save me? (Tonight)
拯救 (拯救) 拯救我? (今晚)
I'm damaged if you dare (Tonight)
如果你嘗試 會發現我已殘破不堪 (今晚)
It feels like no one cares (So why)
感覺沒人在乎 (所以為什麼)
Can't I come up for air?
無法浮出水面大口呼吸
Just save (Just save), just save me
就拯救 (就拯救) 就拯救我吧
What are you waitin' for?
你還在等什麼?
Someone save me
來個人救救我

Peel back the skin, exposed to you
褪去皮膚 將自我向你展露無遺
Take pleasure in the pain (Please don't stop it)
從苦痛中獲取愉悅 (請不要阻止)
Tell me what I'm supposed to do
告訴我該怎麼做
It ain't easy to open up this way (I can't help it)
這情況讓我難以敞開心房 (我孤立無援)

Reachin' for the light
試圖伸手抓住光
Reachin' from inside
發自內心
Help me tonight
在今晚拯救我吧

I'm closer to the edge (Tonight)
我正逼近邊緣(今晚)
I'm standin' on the ledge (So why)
站在窗台(所以為什麼)
Won't you reach out your hand
難道你不打算伸出援手
To save (To save), to save me? (Tonight)
拯救 (拯救) 拯救我? (今晚)
I'm damaged if you dare (Tonight)
如果你嘗試 會發現我已殘破不堪 (今晚)
It feels like no one cares (So why)
感覺沒人在乎 (所以為什麼)
Can't I come up for air?
無法浮出水面大口呼吸
Just save (Just save), just save me
就拯救 (就拯救) 就拯救我吧
What are you waitin' for?
你還在等什麼?
Someone save me
來個人救救我

Reachin' for the light
試圖伸手抓住光
Reachin' from inside
發自內心
Help me tonight
在今晚拯救我吧

I'm closer to the edge (Tonight)
我正逼近邊緣(今晚)
I'm standin' on the ledge (So why)
站在窗台(所以為什麼)
Won't you reach out your hand
難道你不打算伸出援手
To save (To save), to save me? (Tonight)
拯救 (拯救) 拯救我? (今晚)
I'm damaged if you dare (Tonight)
如果你嘗試 會發現我已殘破不堪 (今晚)
It feels like no one cares (So why)
感覺沒人在乎 (所以為什麼)
Can't I come up for air?
無法浮出水面大口呼吸
Just save (Just save), just save me
就拯救 (就拯救) 就拯救我吧
I'm closer to the edge (Tonight)
我正逼近邊緣(今晚)
I'm standin' on the ledge (So why)
站在窗台(所以為什麼)
Won't you reach out your hand
難道你不打算伸出援手
To save (To save), to save me? (Tonight)
拯救 (拯救) 拯救我? (今晚)
What are you waitin' for?
你還在等什麼?
Someone save me
來個人救救我


最近一個人在夜裡,
就是重複撥放這首,
直到入睡...

Skillet在1996年成軍於美國曼菲斯,
曲風偏向福音金屬、重搖滾、交響金屬,
2009年的"Awake"專輯讓他們初嘗走紅滋味,
憑藉著"Hero"、"Monster"、"Awake and Alive"讓他們一舉站上事業高峰。
這次分享的"Save Me"收錄在他們2019最新專輯"Victorious"中,
樂團表示"這首歌是關於人們害怕展現自己心裡的黑暗面,
害怕他人知道自己有多糟糕還會愛我嗎?
關於誠實表現自我並尋求幫助,
人際關係本來就不是容易建立與維護的,
但最終真實的你還是會顯現出來。"
值得一提的是,
Skillet的鼓手Jen身為back vocal卻有著讓人驚豔的嗓音,
所以下方附上"Awake and Alive"以及抒情版的"Save Me":

 

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()