500x500 (1).jpg

 

 

"American Hi-Fi - Another Perfect Day"

I'm holdin' on
我還在堅持著
Waiting for your call
等待妳的來電
It's simple but I can't explain this
簡單卻難以解釋
I'm sinking down
我正下沉著
I feel like I could die
感覺死期將近
I'm fallin' off I don't know why
低落卻毫無頭緒

I still believe it when you say 
我依舊相信著
it's another perfect day, 
當妳說這是另一個美好的一天
another perfect day
另一個美好的一天
I still believe it when you say 
我依舊相信著
it's another perfect day, 
當妳說這是另一個美好的一天
another perfect day
另一個美好的一天

So I might try to leave it all behind
所以我會試著遺忘這一切
I know tomorrows not so bright now
自己明瞭明日不會再如此耀眼
I'll say goodbye
我會珍重道別
'cause nothing good can last
因為好事不會長久
you wear and figured no where fast
妳穿上衣服然後發現事情不會那麼快就過去
But today
但今天
I don't know how
我不知該怎麼
To keep it all inside
將這些回憶永存心中
But i guess I'll let it slide
而我猜我會就此遺忘這一切

I still believe it when you say 
我依舊相信著
it's another perfect day, 
當妳說這是另一個美好的一天
another perfect day
另一個美好的一天
I still believe it when you say 
我依舊相信著
it's another perfect day, 
當妳說這是另一個美好的一天
another perfect day
另一個美好的一天

Today I don't know why
今天我不知道原因地
I thought that it was real
覺得一切彷彿是真的
But I guess it's no big deal
但我猜這沒什麼大不了

I still believe it when you say 
我依舊相信著
it's another perfect day, 
當妳說這是另一個美好的一天
another perfect day
另一個美好的一天
I still believe it when you say 
我依舊相信著
it's another perfect day, 
當妳說這是另一個美好的一天
another perfect day
另一個美好的一天

I don't know how
我不知道怎麼
I don't know how
我不知道怎麼
I don't know how to let it slide...
我不知道怎麼遺忘這一切


American Hi-Fi於1998年成軍於美國波士頓,
曲風偏向Pop Punk與Power Pop,
在2001年推出首張同名專輯,
這首歌就收錄在其中,
是我非常喜歡也一直時不時拿出來聽的歌。
American Hi-Fi在推出2003年專輯"The Art Of Losing"後達到顛峰,
在2005年發行專輯"Hearts On Parade"沉寂了一段時間,
再次注意到他們是2014年發的單曲"Golden State",
曲風也轉向了另類搖滾。
很喜歡這首歌描述想放下卻其實放不下的心境,
雖然知道該面對事實,
但多少還是會有所期待吧,
期待再一個完美的一天。

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 周里歐 的頭像
    周里歐

    震耳欲聾的樂聲間,聽見自我的聲音

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()