500x500.jpg

 

 

"Lit - My Own Worst Enemy"

Can we forget about the things I said when I was drunk?
我們能否遺忘昨晚我醉後的瘋言瘋語?
I didn't mean to call you that
我不是真心那樣指責妳
I can't remember what was said or what you threw at me
我想不起自己脫口而出的話語或任何妳丟向我的東西
Please tell me
請告訴我

Please tell me why
請告訴我
My car is in the front yard
為什麼我的車停在院子裡?
And I'm sleeping with my clothes on
又為什麼我穿著衣服入睡?
I came in through the window last night
昨晚我從窗戶爬進屋內
And you're gone, gone
而妳已離開 已離開

It's no surprise to me, I am my own worst enemy
毫無疑問 我就是自己最大的敵人
'Cause every now and then, I kick the living shit out of me
因為時不時地 我需要放逐自己
The smoke alarm is going off, and there's a cigarette
煙霧警報器正大聲作響 而有支菸
Still burning
仍持續燃燒著

Please tell me why
請告訴我
My car is in the front yard
為什麼我的車停在院子裡?
And I'm sleeping with my clothes on
又為什麼我穿著衣服入睡?
I came in through the window last night
昨晚我從窗戶爬進屋內
And you're gone, gone
而妳已離開 已離開

Please tell me why
請告訴我
My car is in the front yard
為什麼我的車停在院子裡?
And I'm sleeping with my clothes on
又為什麼我穿著衣服入睡?
I came in through the window last night
昨晚我從窗戶爬進屋內

(Ah) It's no surprise to me, I am my own worst enemy (Ah)
毫無疑問 我就是自己最大的敵人
'Cause every now and then, I kick the living shit out of me (Ah)
因為時不時地 我需要放逐自己
Can we forget about the things I said when I was drunk? (Ah)
我們能否遺忘昨晚我醉後的瘋言瘋語?
I didn't mean to call you that
我不是真心那樣指責妳
   

Lit於1988年成軍於美國加州,
經過團員不斷的更迭,
在1997年推出第一張專輯後,
在1999年伴隨這首單曲的"A Place in the Sun"第二張專輯而爆紅,
這首歌在當時蟬聯告示牌現代搖滾排行榜第一名達11周之久,
歌曲主要描述團員醉後的經驗與心情,
算是90年代末知名的Pop Punk代表歌曲之一,
但他們其實有點單曲樂團,
除了這首歌外,
後續就沒有太多亮點了...

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 周里歐 的頭像
    周里歐

    震耳欲聾的樂聲間,聽見自我的聲音

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()