img_7008-1.jpg

 

 

Slowly Slowly - Jellyfish

Crushing in the sheets, two bodies in the heat
兩具軀體在炎熱中 相擁於雜亂的床單上
We're in love, we’re fucking in the car
正熱戀的我們 在車上也是瘋狂做著愛
Time flies when you don't wanna die 
當你不想死的時候 時間總是過得特別快
so by this rate we gotta try and stay alive
而依照這速度 我們得努力活著

‘Cause we're tight, two peas in a pod, 
因為如膠似漆的我兩 就像兩顆在莢中緊鄰的豌豆
two hooks sinking down from the same little fishing rod
就像一支釣竿上一起下水的兩只魚鉤
Nothing makes me happier than watching you win
沒什麼比看著妳贏更讓我開心
Hey that’s something new, I was a selfish kid
嘿 這對我而言是新鮮事呢 我以前可是個自私的小鬼

Yeah that's pretty weird right, that's pretty strange
Yeah 這感覺很詭異 又頗奇怪的對吧?
Well have you ever seen a Jellyfish?
但你有看過水母嗎?
Now that shit's crazy
那鬼東西超瘋狂的
I think you saved me
我想是妳拯救了我
I know you saved me
我知道 是妳拯救了我

I don't even know if I'm real or if you are 
我其實無確定你我是否皆真實存在
or if we're just a simulation staged from a sports bar on Mars
亦或我們都是火星酒吧上的模擬遊戲機
Where the aliens drink, watching dishes build up in the kitchen sink
外星人會在那買醉 看著酒吧廚房水槽裡的髒盤越疊越高
And they're placing their bets, hanging their heads, got money on who’s gonna die in bed
然後它們會下注 搖頭晃腦著 賭著誰將死在這張床上
Who’s gonna play with themselves again
賭誰將再次扮演同樣的角色
Who's breaking down mentally next
或賭下一個心神崩潰的會是誰

But how nice is it, that I can watch you win
但這樣多美好啊 我可以看著妳贏得比賽
I couldn’t care less which world I'm in
我才不在乎我存在於哪個世界
And that's the only sense that I can make
儘管那是我唯一理解的世界
And I hope for your sake that you can relate
我也希望能為妳好 希望妳能理解

Yeah that's pretty weird right, that's pretty strange
Yeah 這感覺很詭異 又頗奇怪的對吧?
Well have you ever seen a Jellyfish?
但你有看過水母嗎?
Now that shit's crazy
那鬼東西超瘋狂的
I think you saved me
我想是妳拯救了我
I know you saved me
我知道 是妳拯救了我

Don't mind me just screaming out your name
別管我 儘管大聲喊出自己的名字 
followed up by you can do it
然後妳就一定做得到
I know you can do it
我知道妳做得到
And I'll hold you to it
而我會抱著妳一起做到

Against this pretty smoke screen in outer space 
在太空中看著美麗的煙幕
the whole damn thing kinda feels like a cold case
這鬼地方活像懸案般
The more you know the less you care
知道越多 在乎越少
Science and God are just uncomfortable underwear
而科學與上帝在這就像是不舒服的內褲
Shame on me for always saying something uncool, 
愚蠢如我總是說些很遜的話
but when we're both dead we'll probably get a swimming pool
但當我們死去時大概可以獲贈個游泳池
Sure, oh yeah fuck it let's get four
喔去他的 我們要四個
One for me and you and the other three to skateboard
一個給我們 另外三個用來玩滑板

Yeah that's pretty weird right, that's pretty strange
Yeah 這感覺很詭異 又頗奇怪的對吧?
Well have you ever seen a Jellyfish?
但你有看過水母嗎?
Now that shit's crazy
那鬼東西超瘋狂的
I think you saved me
我想是妳拯救了我
I know you saved me...
我知道 是妳拯救了我...

I know you saved me
我知道 是妳拯救了我


忘記什麼時候聽到這首歌,
只記得我倆都很喜歡,
那時候的我們還是一樣的相愛沒變嗎?
而我們無法再拯救彼此了吧...


Slowy Slowy來自於澳洲墨爾本,
隸屬於當地知名的UNFD廠牌,
而這首歌被收錄在他們2020年的第三張專輯"Race Car Blues"中。
根據主唱Ben在樂團IG上表示:
這首歌是關於靈魂出竅的經驗與你愛某人勝過於所有事物的感覺,
而這感覺如何讓世間所有事物相較下顯得無趣,
而只要我們能夠擁有彼此,
其他事情又何必在乎?
這首歌是關於你在乎所愛之人勝過自己,
你希望她能成功得到她所想要的儘管無關乎你自己。

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()