【中文歌詞】blink-182 - Home Is Such

 

 

blink-182 - Home Is Such A Lonely Place

We're falling faster than we can fly
我們墜落的速度遠比翱翔來的快
Forgotten seconds out on Sunset Drive
在日落大道上忘卻周遭事物
And I hold on tight 
儘管我用盡全力試圖抓緊
But not enough to hold you back
力道卻依舊不足以留住妳

It feels like the moon 
感覺就像月亮般
Is spinning off into outer space without you
沒有妳的陪伴 遠在外太空孤單自轉,
The universe an empty place without you
沒有妳的陪伴 整個宇宙是如此空洞

I wish that we could save today
多麼希望能夠永存今日
But I know we can't stay the same
但自己清楚知道我們之間不可能再回到從前
And I keep pushing you away
而我不停將你推遠
Don't wait for me
不要等我
Don't wait for me
不要等我

Home is such a lonely place without you
沒有你的陪伴 家是個多麼寂寞的地方
Home is such a lonely place
家是個多麼寂寞的地方

I love the lightning but hate the rain
我喜愛閃電卻痛恨著大雨
Tomorrow's frightening but not today
驚嚇留到明天而非現在
Wish I could slow down time
希望我可以讓時間緩下腳步
But not enough to slow you down
但依舊不足以慢得讓你留下

It feels like the moon 
感覺就像月亮般
Is spinning off into outer space without you
沒有你的陪伴 遠在外太空孤單自轉,
The universe an empty place without you
沒有你的陪伴 整個宇宙是如此空洞

I wish that we could save today
多麼希望能夠永存今日
But I know we can't stay the same
但自己清楚知道我們之間不可能再回到從前
And I keep pushing you away
而我不停將你推遠
Don't wait for me
不要等我
Don't wait for me
不要等我

We're falling faster than we can fly
我們墜落的速度遠比翱翔來的快
Forgotten seconds out on Sunset Drive
在日落大道上忘卻周遭事物

I wish that we could save today
多麼希望能夠永存今日
But I know we can't stay the same
但自己清楚知道我們之間不可能再回到從前
And I keep pushing you away
而我不停將你推遠
Don't wait for me
不要等我
Don't wait for me
不要等我

I wish that we could save today
多麼希望能夠永存今日
But I know we can't stay the same
但自己清楚知道我們之間不可能再回到從前
And I keep pushing you away
而我不停將你推遠
Don't wait for me
不要等我
Don't wait for me
不要等我

Home is such a lonely place without you
沒有你的陪伴 家是個多麼寂寞的地方
Home is such a lonely place
家是個多麼寂寞的地方

Home is such a lonely place
家是個多麼寂寞的地方


而思念沒有停止。

這首歌收錄在blink-182 2016年發行的"California"專輯,
現任吉他手Matt Skiba正式加入後發行的首張專輯,
很喜歡由英國塗鴉師D*Face所設計的專輯封面,
之前有展覽邀請他來台灣並在東方文化飯店留下一幅牆面塗鴉。
MV少見的可以看到三位團員的家與家人,
Matt的家未免也太古怪了XD。

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 周里歐 的頭像
    周里歐

    震耳欲聾的樂聲間,聽見自我的聲音

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()