011620-Trophy-Eyes-Hopeless-Records-696x522.jpg

 

 

Trophy Eyes - Figure Eight

There's a place here, I can feel it
這個地方的某處,我可以感覺到
Even if you can't see right now
儘管妳現在看不見
You gotta breathe deep and believe it
但只要妳深呼吸且相信著
I know I can fly, I just don't know how
我知道我終將翱翔天際,我只是不知道怎麼做到

Can you feel it inside?
妳的內心有感受到嗎?
Anything can change in the light
任何事在星光下都可能改變
They're singing just for you tonight
今夜它們只為妳歌唱
'Cause baby, you're the star in my eyes
因為寶貝啊,妳就是我眼內的恆星

Say it like you mean it
說出妳真實的想法
Do you trust me now?
妳還信任我嗎?
Call it like you see it
試著像看見想法般的叫喚它吧
Are we burning out?
我們的關係是否將燃燒殆盡?
I wish you could feel it like I do
我希望妳可以與我有相同感受
Everything I've done, I do it all for you
所有我做的事情,都只為了妳啊
Say it like you mean it
說出妳真實的想法
Do you trust me now?
妳還信任我嗎?

You're my figure eight, yeah, my best friend
妳是我的數字8,yeah,我最好的朋友
Can't we spend the night like we used to outside your head
難道我們不能像以前一樣在妳腦海外消磨整夜
And it's moving to the beat now
現在就跟著節奏搖擺吧
But it cost you everything you had inside this empty house
儘管要以妳在這空房子所擁有的一切作為代價
I loved you once before but that was then
之前我曾愛過妳但已成過去
And now you're like a stranger in my bed
而現在妳像個陌生人躺在我床上
We know that our love is at an end
我們知道彼此間的愛情已到了盡頭
But you act like you don't see and I pretend
但妳表現得像妳看不清而我假裝著

Can you feel it inside?
妳的內心有感受到嗎?
Anything can change in the light
任何事在星光下都可能改變
They're singing just for you tonight
今夜它們只為妳歌唱
'Cause baby, you're the star in my eyes
因為寶貝啊,妳就是我眼內的恆星
Can you feel it inside?
妳的內心有感受到嗎?
Anything can change in the light
任何事在星光下都可能改變
They're singing just for you tonight
今夜它們只為妳歌唱
'Cause baby, you're the star in my eyes
因為寶貝啊,妳就是我眼內的恆星

Say it like you mean it
說出妳真實的想法
Do you trust me now?
妳還信任我嗎?
Call it like you see it
試著像看見想法般的叫喚它吧
Are we burning out?
我們的關係是否將燃燒殆盡?
I wish you could feel it like I do
我希望妳可以與我有相同感受
Everything I've done, I do it all for you
所有我做的事情,都只為了妳
(Everything I've done, I do it all for you)
(所有我做的事情,都只為了妳)
Say it like you mean it
說出妳真實的想法
Do you trust me now?
妳還信任我嗎?

Say it
說出口吧
Oh, oh, yeah
Yeah, yeah

Say it like you mean it
說出妳真實的想法
Do you trust me now?
妳還信任我嗎?
Call it like you see it
試著像看見想法般的叫喚它吧
Are we burning out?
我們的關係是否將燃燒殆盡?
I wish you could feel it like I do
我希望妳可以與我有相同感受
Everything I've done, I do it all for you
所有我做的事情,都只為了妳
Say it like you mean it
說出妳真實的想法
Do you trust me now?
妳還信任我嗎?

Can you feel it inside?
妳的內心有感受到嗎?
Anything can change in the light
任何事在星光下都可能改變
They're singing just for you tonight
今夜它們只為妳歌唱
'Cause baby, you're the star in my eyes
因為寶貝啊,妳就是我眼內的恆星


在2018年的The American Dream廣受好評的專輯後,
Trophy Eyes終於打破沉默推出新單曲,
MV特別找來WWE的摔角明星Seth Rollins跨刀演出。
從認識Trophy Eyes以來就很喜歡他們,
除了很久沒聽到好的Melodic Hardcore團之外,
主唱John寫的歌詞既寫實地殘酷又充滿情緒與情感,
也是我深深著迷的原因。

關於這首歌John表示:
"Figure Eight is about time lost.
Figure Eight是首關於浪費時間的歌曲,
It is the sound of a broken heart,
是心碎的聲音,
the deafening silence of a couple once in love,
是情侶在過去愛情中震耳欲聾的沉寂,
and a fleeting dream told from two perspectives –
同時也是以兩個角度去討論稍縱即逝的夢想:
one is of failure and the other of resentment.”
一個是失敗,一個是怨恨"

而關於歌曲描述的情侶,John表示:
"The song is about a man who had given himself entirely,
這首歌是關於男人付出了他的一切後,
still desperately grasping at straws of success
依舊絕望地抓著通往成功的稻草不放,
and a woman left to pick up the pieces of the reality.”
而女人則是轉身離開去撿起現實的碎片。"

而數字8(figure eight)橫著看其實就是無限的符號∞

歌詞中的
"I loved you once before but that was then
And now you're like a stranger in my bed
We know that our love is at an end
But you act like you don't see and I pretend"
曾經讓我哭到不行啊...

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 周里歐 的頭像
    周里歐

    震耳欲聾的樂聲間,聽見自我的聲音

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()