close

500x500.jpg

 


Weezer - Perfect Situation

What's the deal with my brain?
我的腦袋是怎麼了?
Why am I so obviously insane?
我怎麼如此愚蠢?
In a perfect situation
在一個完美的機會下
I let love down the drain.
我讓愛成為泡影
There's the pitch, slow and straight.
一顆緩慢的直球
All I have to do is swing
我只需要揮棒
and I'm a hero, but I'm a zero.
然後我就能成為英雄,但我終究只是個無名小卒

Hungry nights, once again
又是個飢餓的夜晚
Now it's getting unbelievable.
現在它變得越來越令人難以置信
'Cause I could not have it better,
而我無法讓它變得更好
But I just can't get no play
而我就是沒戲唱
From the girls, all around
儘管四周站滿了女孩們
As they search the night for someone to hold onto.
當她們四處搜尋今晚的獵物
And I just pass through...
而我只是不斷跳過
Singing...
唱著...
Ooohhhhh oh. Ooohhhhh oh. Ooohhhhhhhhhh.
Singing...
唱著...
Ooohhhhh oh. Ooohhhhh oh. Ooohhhhhhhhhh.

Get your hands off the girl,
將你的手從這女孩身上拿開
Can't you see that she belongs to me?
你看不出她屬於我嗎?
And I don't appreciate this excess company.
而我並不感激你多餘的參與
Though I can't satisfy all the needs she has
儘管我無法滿足她所有的需求
And so she starts to wander...
接著她開始懷疑...
Can you blame her?
難道你能責怪她嗎?
Singing...
唱著...
Ooohhhhh oh. Ooohhhhh oh. Ooohhhhhhhhhh.
Singing...
唱著...
Ooohhhhh oh. Ooohhhhh oh. Ooohhhhhhhhhh.

Tell me there's a logic out there.
告訴我外面還存在著邏輯可言
Leading me to better prepare
讓我能有更多的準備
For the day that something really special might come.
為了那特別的一天到來
Tell me there's some hope for me.
告訴我仍有希望在等著我
I don't wanna be lonely
我不想這樣孤獨下去
For the rest of my days on the earth.
在未來所有的日子裡
Oh..!!

[solo]

Ooohhhhh oh. Ooohhhhh oh. Ooohhhhhhhhhh.
Singing...
唱著...
Ooohhhhh oh. Ooohhhhh oh. Ooohhhhhhhhhh.
Singing...
唱著...
Ooohhhhhhhhhhhhhhhh...

 

這是我接觸Weezer的第一首歌,

收錄在它們2005年的專輯,

當時我很喜歡用網路聽Kroq搖滾電台,

幾乎每天都會聽到這首歌3~4次,

就這樣愛上他們了。

歌曲主要描述主唱某一晚自己去酒吧的心路歷程。

主唱Rivers也算是個天才,

很年輕就寫下了Weezer後來膾炙人口的"Undone – The Sweater Song",

爾後更為了好好發展樂團,

更放棄哈佛辦理休學。

這首歌在後來出了另一個版本,

個人比較偏好原版。

文章上方放的是原版,

下方附上更改後的官方MV,

歌曲配的是新版本:

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()