close

【中文歌詞】Sum 41 - Waiting On a Tw


 

Sum 41 - Waiting On a Twist of Fate

[Verse 1]
(Make no mistakes)
(不再重蹈覆轍)
Time is just a fuse
時間就像導火線
It's burning fast, nothing lasts
燒得快 無論何種方式
Every which way you lose
失去的終將燃燒殆盡
(What's to explain?)
(何需解釋?)
There's nothing left to say
沒什麼好說的
You're living fast, fuck the past
人生苦短 去她的過去
Looking like a heart attack
就像心臟病一般

[Pre-Chorus]
In life it seems we fade away
在漫長的生命中 我們看來就像消逝的流星
I'm fully empty, fueled wih apathy
我感到全然的空虛 滿滿的冷漠

[Chorus]
And now I'm done with lies
如今我受夠謊言
And everything that you've gotta say
以及所有你將說出口的辯解
I've opened my mind
我曾打開心房
But it's more than I could ever take
但這超過我能承受的極限
And if I had more time
如果我有更多時間
Well, maybe I could find some faith
好吧 也許我能找到些許信念
I can't spend my life
但我不能浪費我的人生
Just waiting on a twist of fate
只為等著命運的轉折點

[Verse 2]
In time, why don't you look at what you've done?
何不趁現在 看看你都做了些什麼?
Lies 'cause I bet you think you've won
滿口謊言 我打賭你自以為是最後的贏家

[Pre-Chorus]
We live and die with no explanations
生死無常
What might have been's got you against the wall
我們隨時都有可能就此陷入困境

[Chorus]
And now I'm done with lies
如今我受夠謊言
And everything that you've gotta say
以及所有你將說出口的辯解
I've opened my mind
我曾打開心房
But it's more than I could ever take
但這超過我能承受的極限
And if I had more time
如果我有更多時間
Well, maybe I could find some faith
好吧 也許我能找到些許信念
I can't spend my life
但我不能浪費我的人生
Just waiting on a twist of fate
只為等著命運的轉折點

[Guitar Solo]

[Bridge]
Done with lies and all that you gotta say
受夠謊言以及所有你將說出的藉口
'Cause in my mind, it's more than I could take
因為在我心中 這超過我能承受的極限

[Chorus]
And now I'm done with lies
如今我受夠謊言
And everything that you've gotta say
以及所有你將說出口的辯解
I've opened my mind
我曾打開心房
But it's more than I could ever take
但這超過我能承受的極限
And if I had more time
如果我有更多時間
Well, maybe I could find some faith
好吧 也許我能找到些許信念
I can't spend my life
但我不能浪費我的人生
Just waiting on a twist of fate, sing
只為等著命運的轉折點 

[Outro]
In life it seems we fade away
在漫長的生命中 我們看來就像消逝的流星
I'm fully empty, fueled wih apathy
我感到全然的空虛 滿滿的冷漠
In life it seems we fade away
在漫長的生命中 我們看來就像消逝的流星
I'm fully empty, fueled wih apathy
我感到全然的空虛 滿滿的冷漠

Sum 41在今年三月推出了他們解散前的最後一張專輯,
專輯《Heaven :x: Hell》共收錄了20首歌曲,
整張專輯曲風以Pop punk與金屬為主,
算是各半的融入了他們最喜歡的兩種曲風。

自1996成團以來走過了28個年頭,
我也從2000年初認識他們,
一直到現在成了近40的大叔,
其實多少有些許感慨,
但至少也在台灣親身參與了他們兩次live。

這首歌主要描述人生苦短,
所以敘事者不想再浪費時間在身邊不斷對自己說謊的對象上。

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()