close

【中文歌詞】The Plot In You - Left B

 

 

The Plot In You - Left Behind

[Verse 1]
Time has hit you different
時間給予你不同的挫折
But I don't think you've changed
但我認為你從未改變
Craving me was useless
渴望我的回歸毫無幫助
All excuses drained
所有的藉口都已枯竭

[Pre-Chorus]
Just know, all the sacrifice had robbed me of my time
請明白 所有的犧牲奪去了我太多時間
Believe me, I don't look back, and I left with my pride
請相信我 我不會回頭 並已伴隨自尊離開

[Chorus]
I left behind everything you killed inside
我將所有你摧毀的內在遺留於後頭
Left you behind
其中包括了你
You'd keep me down, I know better now
你總讓我失落 現在我已看清
Won't bring me down again
不會再重蹈覆轍

[Verse 2]
I still keep your secrets
你的祕密我依舊守口如瓶
Know your worst mistakes
知道你所有不為人知的過錯
Played into my weakness
你卻玩弄著我的弱點
Stripped away my strength
剝奪我的力量

[Pre-Chorus]
Onе day, you will see this all for how it truly was
有一天 你總會看清這一切
Repeat evеry memory, it's all that's left of us
重複著所有回憶 而那是我們僅存的連繫

[Chorus]
I left behind everything you killed inside
我將所有你摧毀的內在遺留於後頭
Left you behind
其中包括了你
You'd keep me down, I know better now
你總讓我失落 現在我已看清
Won't bring me down again
不會再重蹈覆轍

[Bridge]
Time has hit me different
時間改變了我
I don't feel the same
一切感覺不再相同
Know I feel this distance
明確地感受到這距離
But I don't share the pain
但我不會再分享痛苦
I don't share the pain
不會再分享痛苦
No more
不再

[Chorus]
I left behind everything you killed inside
我將所有你摧毀的內在遺留於後頭
Left you behind
其中包括了你
You'd keep me down, I know better now
你總讓我失落 現在我已看清
Won't bring me down again
不會再重蹈覆轍

The Plot in you 來自美國俄亥俄州,
於2010年組成,
曲風橫跨Metalcore, Post-hardcore與另類搖滾。

這首歌於2023年釋出,
並收錄在2024年1月甫推出的EP《Vol. 1》之中,
歌曲推出後成為他們最快達到百萬撥放的歌曲,
主唱表示:
這首歌是向我長大時聆聽的樂團的致敬之作,
這是一首關於斷開讓自己不斷內耗的人,
並重新找回自信、希望與自我,
同時昂首闊步往前邁進的歌曲。
 

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()