close
 

【中文歌詞】Teenage Wrist - Still Lo

 

 

 

Teenage Wrist - Still Love feat. Softcult

Bad news on my breath
壞消息充斥我的呼吸中
I gotta smoke it out
我得將其伴隨菸霧吐出
Bad teeth in my mouth
滿嘴爛牙
I gotta smash it up
我得全部砸爛掉
I was a snake, or something vile
我曾是條蛇 或更加卑鄙的生物
It’s a shame, I can’t remember now
多麼羞愧 現在我完全記不得

[Chorus]
But I still love
但我依舊能夠愛人
Could I still love?
我還能愛人嗎?

[Verse 2]
Bad taste on your tongue
腐壞的氣味佈滿你的舌頭
Why don’t you spit me out?
你為何不將我吐掉?
I talk big shit
我滿嘴狗屎般的狂言
I got nothing to back it up
卻從未未實踐
I’m the shame and the sin of men
我是男性的恥辱與罪孽的表現
The mistakes of my future son
未來子孫最差近的榜樣

[Chorus]
But I still love (Still love)
但我依舊愛著人
Could I still love? (Still love)
我還能愛人嗎?
And I’m made up of parts, not quite the sum
我由各種部份組成 支離破碎
Worth less for all I’ve done
我所成就的一切皆毫無價值
But I still love
但我依舊愛著人

[Bridge: Softcult]
Bloodied knuckles and blackened eyes
血染的指節和黑青的雙眼
You wear your bruises like a disguisе
你把所有瘀傷當作偽裝
'Cause what you fear the most
因為你最懼怕的
Arе the words stuck in your throat
是你說不出口的字句
But you won’t give up the ghost, no
但你不會放棄如影隨形的鬼魂 不
You just carry it alone
你只是獨自背負著
And you still love
然後你依舊可以愛人
Yeah, you still love
是的 你依舊愛著人

[Outro]
Serpents in a row all devouring our tails
像蛇一般吞噬著彼此的尾巴
We are hungry for injustice and we’re loading up the scales
我們追逐著不公 卻同時加重著天平的一端
We signal revolution but we only know the motions
我們發起革命的信號 卻只著重表面功夫
Will our children kill for water? Will they ever see the ocean?
我們的後代會為了水源互相殘殺嗎? 他們還能看見海洋嗎?
When the oil runs out, we’ll go deeper down the well
當石油耗盡 我們會挖更深的油井
Until we kill the children buried deep within ourselves
直至我們殺死埋藏於心內深處的孩子
But at the end of all the burning we’ll be crying for our mothers
只能在世界末日 為我們的母親哭泣著
If we’d learned to love ourselves maybe we could have loved each other
如果我們能學會愛著自己 也許我們就能相愛



Teenage Wrist於2014年在美國洛杉磯組成,
原先四人的樂團在2019年後因理念不同,
變成現在的雙人樂團。

這首歌收錄在他們預計於今年發行的同名專輯中,
同時找來加拿大Grunge雙胞胎姐妹團Softcult跨刀獻聲,
整首歌關於自我厭惡與懷疑,
同時也提及了目前的SJW、石油、海洋環境...等議題。

根據主唱表示:
我在Covid期間處於非常黑暗的狀態,
於是我試著把所有關於自身難以面對的問題拼湊起來,
例如為什麼我總是背負著那麼沉重的罪惡感,
試著描述那些問題如何傷害著我。
將這些想法寫在紙上來幫助自己了解情緒是非常瘋狂的,
寫下歌詞某種程度上是種原諒我自己的方式,
關於那些犯下的錯誤、沒有成為期許的模樣,
亦或在成長的過程中像個該死的龍捲風一樣。

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()