close

undefined

 

 

Falling In Reverse - Watch The World Burn

I got voices in my head again, tread carefully
我的腦中又響起話語 只好謹慎對待
And I don't medicate, it helps me temporarily
而且我沒服藥 畢竟幫助有限
I got problems I got issues, yeah, apparently
我有問題 我有麻煩 是啊 很明顯
Trauma that I'm burying
我埋葬的創傷
I think I need some therapy
讓我覺得我該接受心理諮商
I battle depression
我對抗抑鬱
I'm back with a message
帶著訊息歸來
I'm asking the question
我發起提問
That if you hate me
如果你那麼恨我
Why you acting obsessive?
為何又要表現得如此癡迷?
I'm past the point of no return
我已毫無退路
Fuck being passive aggressive
受夠被動地飽受批評
I'll brandish a weapon
我會揮舞武器
Teach all you motherfuckers a lesson
給你們這些渾蛋來點教訓

I actually battle my demons and shadows
我親身對抗自身的惡魔與陰影
They swim in the deep and creep in the shallows
它們在深處游泳 在淺灘處爬行
I'm lost
我迷失了自己
I gotta admit that I'm living the life that I've always wanted,
必須坦承我過著夢寐以求的人生
but it comes at a cost
儘管代價不菲
They're licking their chops
他們虎視眈眈
Their fixing to rip me a part
打算將我活剝生吞
I'm swimming with sharks
我與鯊魚共泳
I'm lifting the bar
我提高了所謂的標準
I'm lifting it into the stars
高到直達天際
I'm like a shot of adrenaline
我像劑腎上腺素
Mixed with some Ritalin
再摻雜些利他能
You started a battle, but, bitch Ima finish it
你發起戰爭 婊子我將終結其
You think you can stop me not even a little bit
你以為可以阻止我 但我毫無畏懼
Nowadays everybody's so sensitive
如今每個人都如此敏感
Taking my words and you pick it a part
曲解我的文字
Tripping on nothing just get in the car
有點風吹草動就急著上車
Gripping and ripping I'm sticking the mark
抓住我 撕裂我 但我依舊做我自己
I'm tipping the ch-ch-ch-ch-ch-ch-charts
不斷顛覆排行榜的名次

I got enemies trying to get rid of me
我有群敵人試圖除掉我
Evil tendencies are fucking with me mentally
邪惡的那一面不斷混淆我的心智
I got people that don't like me in the industry
這產業中也有人討厭我
I can feel your energy, you are not a friend to me
我能感受到你的負能量 你才不是我的朋友
Cause I have been to places that you never wanna go, ya
因為我去過你不會想體驗的地方
I got dirt on people but they act like I don't know, ya
我手握他人的把柄 但他們裝作我不知道
I could do some damage but I'll never rock the boat
我能造成些傷害 但我永遠不會搞事
All it takes is one post watch 'em fall like dominoes
儘管只需要一篇貼文 就可以讓他們骨牌一樣崩塌

You'll never get rid of me
你永遠無法擺脫我
Too many mini me's ripping my imagery
畢竟有太多人試圖複製我
You know my history
你知道我的過去
It ain't a mystery
根本不是什麼秘密
I put every enemy outta they misery
我讓所有敵人脫離自身的悲劇
Somebody send me some positive energy
來個人給我點正能量吧
About to go Darth, about to go Disney
我就要變成達斯大帝 就要加入迪士尼
Into the darkness, into infinity
深入黑暗 直達無垠
And shut you motherfuckers up
就請你他媽的閉上嘴巴
You listening?
你有在聽嗎?

Stacking every little pretty penny that I'm getting
將我賺的每分錢向上堆疊
And I'm never giving in
我永遠都不會向
To anybody always winning
人生勝利者投降
Never kidding when I die
認真的跟你說 當我死時
I'm taking everybody with me
我會拖著所有人一起
You're never gonna get me
你永遠搞不懂我
Cause you'll never see it simply
因為你永遠看不穿
I'm a motherfucking god
我是最狂的神
You're a light yawn
你卻是個舉無輕重的哈欠
I'm a time bomb
我是個定時炸彈
And the vibes wrong
當氣氛不對時
Is this mic on?
打開麥了嗎?
I'm killing the syllables
我駕馭著音節
With a loaded refillable
滿載詞彙火藥庫
I'm a lyrical typical supervillain
我是個感情豐富的典型超級惡棍
I'm venomous
身懷劇毒
And I'm never gonna stop until
我永不停歇直到
They put me on top of the list
他們將我放上排行榜之首

I can't control the monster any longer that's inside
無法繼續壓抑我心中的怪物

The pain and sorrow left us hollow
痛苦與哀傷令人備感空洞
No tomorrows, hard to swallow
彷彿沒有明天 難以下嚥
Death is calling, so appalling
死亡正在逼近 如此駭人
Tightrope walking
就像走在鋼索上
Now I'm falling down
如今我向下墜落
Like missiles falling from the sky
就像從天而降的飛彈
Come and save us
前來拯救我們
The pain and sorrow left us hollow
痛苦與哀傷令人備感空洞
Here today but gone tomorrow
今日尚存 明日消逝

The pain inside is the fuel that drives
內心的痛苦就是驅使
This flesh and bone through blood red skies
此肉身劃過血紅天空的燃料
Hahahahahahahaha
The death defying
挑戰死亡
Hypnotizing
集體催眠
One day you're gonna figure out
總有一天你會明白
That everything they taught you was a lie
所有他人告訴你的都是謊言
Watch the world burn
就看著這世界燒毀吧

Rah
Ooh

The fear keeps you alive
你靠恐懼維生
Break the fucking chains
掙脫該死的鎖鏈
Take back your life
重奪你的人生
The fear is what keeps you insane
恐懼令你持續瘋狂
Break the fucking chains
掙脫該死的鎖鏈
Take away the pain
帶走痛苦



時隔將近八個月後,
FIR再次推出全新單曲"Watch The World Burn",
延續之前"Voices In My Head"的歌詞內容,
主要講述主唱Ronnie對抗心理疾病,
以及許多在網路上批評他的黑粉。

歌詞中除了批評很多人靠著在網路上罵他蹭流量外,
更驕傲地提到自己多次靠單曲攻上排行榜首位的佳績,
且多句歌詞都跟之前發表的單曲相呼應,
包含"Hypnotizing催眠"、"Monter怪物"...等字眼,
預計該單曲也將收錄在即將在2023推出的EP"Neon Zombie"中。

另外MV的02:09之處可以看到個金屬裝扮的男子被天降筆電打中,
該片段諷刺對象為知名重金屬樂團Skid Row前主唱Sebastian Bach,
起因於去年九月FIR臨時退出WIIL Rock festival,
退出原因為FIR巡迴用的筆電遺失,
Ronnie甚至在拍給粉絲的影片中強調;
"作為2022年的樂團,你需要你的筆電,
不然就像台沒有引擎的車一樣。"
此事馬上遭到資深電台主持人與樂評Eddie Trunk的抨擊,
其在社交平台砲轟Ronnie:
"作為粉絲、贊助商、媒體,
還要忍受多久這些現場搖滾演出,
變得越來越不現場?"
強力諷刺FIR在現場表演使用大量預錄的音軌,
而非真正的現場演出。

大砲性格的Ronnie當然馬上回擊並附上Sebastian Bach過往的單獨演出影片,
該影片由Trunk介紹Bach出場,
並在出場時於背景撥放假的觀眾歡呼聲,
強調Trunk也在幹不是那麼現場的事情,
因此Bach也加入戰場支持Trunk並一起抨擊Ronnie,
雙方在twitter嘴砲了一陣子才慢慢平息。
而就在大家逐漸淡忘這件事情之後,
(畢竟Ronnie整天跟人吵架XD)
沒想到Ronnie還是沒放下這件事情,
並將其作為彩蛋放入了MV中,
而這也是我覺得Ronnie很厲害的地方,
他看似是個瘋子,
卻是個很有商業頭腦的瘋子,
很懂得運用流量跟爭議性發言去炒話題。

身為一個中生代搖滾迷(90年代末開始聽),
這幾年全球搖滾樂市場式微的情況都看在眼裡,
(台灣因為草崠所以正好相反XD)
新世代對於樂風的認知正因串流平台興起和playlist而逐漸模糊,
90、2000年初那種各種樂風自成一格並百家齊放的世代,
已經逐漸轉變為跨藩籬的時代,
專輯慢慢變成每年一張EP、多首單曲搶先釋出,
有種全世界都變成日本唱片市場的味道。
比起以往平均兩三年出一張專輯後,
再轟轟烈烈巡迴宣傳個一年半,
然後休息半年再推出新專輯這樣不斷循環的模式,
現在更強調的是如何持續且穩定地在留在市場中,
畢竟更多的平台、機會與更快速的資訊流通速度,
讓新世代有更多樣的選擇。

而有時候看著這些搖滾老屁股,
依舊死守著過往的想法與做法,
市場萎縮卻又同時抱怨或抨擊市場越來越沒格調,
然後不斷緬懷過去的美好,
不禁令我思考,
年輕時曾經叛逆的他們不就最討厭這種事情嗎?
怎麼現在反而變成了無法接受新事物的人呢?

總而言之很期待新世代的搖滾樂能夠有更多的火花,
更多令人驚豔的新星出現,
畢竟就像90年代有Nirvana,
2000年有MCR、FOB,
或許2020年搖滾樂救星會是Ronnie也說不定呢。

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()