close

【中文歌詞】Oliver Tree - Let Me Dow

 

 

Oliver Tree - Let Me Down feat. blink-182

Please don't let me down
請不要讓我失望
Please don't let me down
請不要讓我失望
You better come around
你最好趕快出現

You save yourself
妳先救妳自己
I'll save myself this time around
這次我會先救我自己
You save yourself
妳先救你自己
I'll save you too next time around
下次我會一起救妳
I'm not around
我近期不會出現
I haven't been here for a while
我已消失一段時間
You know I'll never be back now
妳知道現在我絕對不會回到妳身邊

Please don't let me down
請不要讓我失望
Please don't let me down
請不要讓我失望
You better come around
你最好趕快出現
I won't come around
我不會出現

You take me back to much better days
妳帶我回到過去更美好的日子
But those better days weren't good enough
但那些美好的時光還不夠
You lit a fire that burned me down
妳點燃了摧毀我的大火
Now down and out's where I'm ending up
失望與離開是我最後的結局
You take me back to much better days
你帶我回到過去更美好的日子
But those better days weren't good enough
但那些美好的時光還不夠
You lit a fire that burned me down
妳點燃了摧毀我的大火
Now down and out's where I'm ending up
失望與離開是我最後的結局

Please don't let me down
請不要讓我失望
Please don't let me down
請不要讓我失望
You better come around
你最好趕快出現
I won't come around
我不會出現

She said I'm a letdown
她說我令人失望
Headed for a meltdown
走向崩潰邊緣
Loaded but I ain't rich (gaudy but I'm tight-lipped)
整日醉醺醺 又沒什麼錢 (看似外向 但其實我話不多)
Psycho with a death wish (over and over again)
一心尋死的神經病 (一次又一次)
I couldn't change if I wanted to (wanted to)
儘管我想 卻依舊死性不改 (我想要)
I couldn't save you when I needed to
在需要出手的時候 也救不了妳
On my phone here we go
結束通話 我們在此分道揚鑣

Please don't let me down
請不要讓我失望
Please don't let me down
請不要讓我失望
You better come around
你最好趕快出現
I won't come around
我不會出現


Oliver Tree在台灣的知名度可能不太高,
他是位來自於美國加州的歌手、饒舌歌手、製作人與諧星,
這首歌原曲收錄在他2020年的"Ugly Is Beautiful"中,
原曲其實是想回應給他的粉絲對專輯受武漢肺炎影響必須延期所產生的失望,
所以其實在原曲中Please don't let me down是站在粉絲角度所寫的,
而I開頭的歌詞就是他的回應。
後來這首歌經過blink-182的Mark與Travis混音後,
感覺Mark寫的verse比較偏向是男女之間的對話,
Please don't let me down變得比較像是女方說的,
而I開頭則是男方的回應。

這首remix有3個小巧思,
首先是開頭的部分
Mark與Travis使用了blink-182的知名曲"Adam's Song"的吉他riff。
另外歌詞中Loaded but I ain't rich中的Loaded除了形容喝醉外,
也可以形容一個人口袋很滿 = 有錢的意思,
所以才會補上後面的but I ain't rich。
而莫名其妙的On my phone here we go這句,
則是很明顯致敬了Green Day的"Brain Stew"這首歌的歌詞On my own here we go,
連音調和節奏都一模一樣。

下方附上原曲版本:

 

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()