500x500 (1).jpg

 

 

SAOSIN - You're Not Alone

It's just like him
To wander off in the evergreen park
這就像當他 在綠意蔓延的公園漫步著
Slowly searching
緩慢地搜尋
For any sign of the ones he used to love
舊愛的任何跡象
He says he's got nothing left to live for
他說他已生無可戀
(He says he's got nothing left)
(他說他已生無可戀)
And this time I think you'll know
而這次我想你會明瞭

You're not alone
你並不孤單
There is more to this, I know
此生有更美好的事物 我知道
You can make it out
你會撐過去
You will live to tell
你會活著傳述這一切

She's just like him
她就像他一樣
Spoiled rotten, confused by the lies
被人寵慣而為謊言迷惑
She's been fed
她被人眷養餵食
And she's searching for no one (but herself)
找不到援手(除了自己)
Her eyes turn to green and she seems to be happy
她的眼睛轉為綠色 看來為自己身處之地
That she is here
感到快樂
And this time I think you'll know
而這次我想你會明瞭

You're not alone
你並不孤單
There is more to this, I know
此生有更美好的事物 我知道
You can make it out
你會撐過去
You will live to tell
你會活著傳述這一切
You're not alone
你並不孤單
There is more to this, I know
此生有更美好的事物 我知道
You can make it out
你會撐過去

(There is more to know)
(還有更多美好等你發掘)

We're not alone
我們並不孤單
There is more to this, I know
此生有更美好的事物 我知道
You can make it out
你會撐過去
You will live to tell
你會活著傳述這一切

(So tell me)
(那就告訴我)
You're not alone
你並不孤單
There is more to this, I know
此生有更美好的事物 我知道
You can make it out (make it out)
你會撐過去(撐過去)
You will live to tell (live to tell)
你會活著傳述這一切(活著傳述這一切)

You're not alone
你並不孤單
There is more to this, I know
此生有更美好的事物 我知道
You can make it out
你會撐過去
You will live to tell
你會活著傳述這一切

You are not alone
你並不孤單
You're not, you're not alone
你不 其實你不孤單


這首歌總是很容易讓人掉眼淚啊...

SAOSIN在2003年成軍於美國加州橘郡,
曲風以EMO與Post Hardcore為主,
有很美麗的吉他riff是他們的特色。
團名SAOSIN是中文"小心"的音譯,
但他們以為那是"little heart"的翻譯,
卻不知在中文這有注意、提示的意味在。
很慶幸自己在2010年有幸在The Wall看他們的現場演出,
儘管當時主唱由原本的Anthony換為Cove,
相較Anthony的陰柔,
Cove的嗓音較為渾厚,
後來Anthony在2014年再度歸團,
有興趣的可以找現場比較兩邊的差異。
但總體而言,
他們算是現場比專輯更為精湛的樂團,
無論是樂器的演奏還是主唱的歌喉,
都是少見的高水準。
下面附上2010年1月台北場的大合唱影片,
時光真是飛逝啊...
 

 

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 周里歐 的頭像
    周里歐

    震耳欲聾的樂聲間,聽見自我的聲音

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()