close

500x500.jpg

 

 

Dashboard Confessional - So Long So Long

Hand out of the window
將手伸出車窗
Floatin’ on air
隨著空氣擺動
Just a flip of the wrist
輕輕翻轉手腕
And I'm wavin’ you goodbye
向妳揮手道別

Drive past the lifeguard stand
駕車經過救生員站
Where I'd sit around
我會坐在那
Waiting for you to remember
等待妳想起

As I drive
我一路開著車

How the girls can turn to ghosts before your eyes
女孩們怎麼總能在你眼前像鬼魂般消失?
And the very dreams that led to them
而那些關於她們的美夢
Are keeping them from dying
同時阻止著這些記憶死去

And how the grace with which she walked into your life
當她帶著優雅的身影走進你生命
Will stay with you in your steps
將伴隨你的腳步
And pace with you a while
與你一起走下去
For so long, so long, so long, so long
直到很遠 很遠 很遠 很遠的以後
 
The speaker in this door is blown
門上的喇叭嗡嗡作響
So nothing sounds quite right
發出的聲音怎麼聽都不對
Taking my time, taking this drive
慢慢地 開著車
Waving this town, goodbye
向這城鎮 揮手道別

And I drive this ocean road and remember
開在濱海大道不禁令我想起
The small of your back, nape of your neck
妳那微小的背影與頸背
I remember everything as I drive
一邊開車 一邊回憶起所有過去
Waving this town, goodbye
向這城鎮 揮手道別

How the girls can turn to ghosts before your eyes
女孩們怎麼總能在你眼前像鬼魂般消失?
And the very dreams that led to them
而那些關於她們的美夢
Are keeping them from dying
同時阻止著這些記憶死去

And how the grace with which she walked into your life
而她帶著優雅的身影走進你生命
Will stay with you in your steps
將伴隨你的腳步
And pace with you a while
與你一起走下去

so long, so long, so long, so long
很遠 很遠 很遠 很遠的以後
so long, so long, so long, so long
很遠 很遠 很遠 很遠的以後

Taking my time, taking this drive
慢慢地 開著車
(So long, so long)
(很遠 很遠以後)
Waving this town, goodbye
向這城鎮 揮手道別
(So long, so long)
(很遠 很遠以後)
So long, so long, so long, so long
很遠 很遠 很遠 很遠的以後

And I will leave under the cover
Of summer’s kiss upon the sky
而我會夏日之吻的掩護下離去
Like the stone face of your lover
Just before she says goodbye
在你的愛人以石頭般冷酷的表情說出再見前

And I was certain that the season
而我十分確定
Could be held between my arms
這季節可以被我的雙臂緊抱
But just as summer’s hold is fleeting
但就像夏天的擁抱般 轉瞬即逝

I was here but now I’m gone
我曾在這停留 但現在我決意離開
(So long, so long)
(很遠 很遠的以後)
And I’m gone
我已離開
(So long, so long)
(很遠 很遠的以後)
I'm gone, I'm gone
已離開 我已離開
( So long, so long)
(很遠 很遠的以後)
I'm gone, I'm gone
已離開 我已離開
( So long, so long)
(很遠 很遠的以後)

I'm gone, I'm gone
已離開 我已離開
( So long, so long)
(很遠 很遠的以後)
I'm gone, I'm gone
已離開 我已離開
( So long, so long)
(很遠 很遠的以後)

I'm gone, I'm gone
我已離開 我已離開
( So long, so long)
(很遠 很遠的以後)


真的很喜歡很喜歡這首歌,
可能是他們所有歌曲裡面我最喜歡的了。
附上很棒的Live:

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()