close

500x500.jpg

 

 

Falling In Reverse - Popular Monster

Yeah

I wake up every morning with my head up in a daze
我每天早晨起床都頭暈目眩
I'm not sure if I should say this, fuck, I'll say it anyway
不確定該不該說出口,去他的,我才不管三七二十一
Everybody tries to tell me that I'm goin' through a phase
所有人都試圖告訴我 我正經歷某種階段
I don't know if it's a phase, I just wanna feel okay, yeah
我不知道這是不是所謂的階段 我只想要感覺正常 Yeah
I battle with depression, but the question still remains
我與抑鬱鬥爭 但這些疑問始終存在
Is this post-traumatic stressin' or am I suppressin' rage?
這樣算是創傷後壓力症候群? 抑或我只是壓抑自己的怒火?
And my doctor tries to tell me that I'm going through a phase
而我的醫生只會試圖告訴我 我正經歷某種階段
Yeah, it's not a fuckin' phase, I just wanna feel okay
Yeah 這才不是他媽的什麼鬼階段 我只想要感覺正常

Okay, yeah, I struggle with this bullshit every day
好吧 是的 我每天都在這些狗屎想法中掙扎
And it's probably 'cause my demons simultaneously rage
而這可能同步點燃了我體內惡魔的熊熊怒火
It obliterates me, disintegrates me, annihilates me
它試圖抹殺我 瓦解我 殲滅我

'Cause I'm about to break down
因為我正瀕臨崩潰邊緣啊
I'm searchin' for a way out
努力尋找出口
I'm a liar, I'm a cheater, I'm a non-believer
我是個騙子 是個取巧者 是個無神論者
I'm a popular, popular monster
我是個眾人矚目的 眾人矚目的怪物
I break down
我終究崩潰了
Falling into love now with falling apart
墜入愛河時伴隨著破碎的心
I'm a popular, popular monster
我是個眾人矚目的 眾人矚目的怪物

I think I'm going nowhere like a rat trapped in a maze
我想就像被困在迷宮裡的老鼠般 走投無路
Every wall that I knock down is just a wall that I'll replace
每一道我打破的牆壁 只是不斷被自己換上新牆取代
I'm in a race against myself, I try to keep a steady pace
我沉浸在對抗自己的比賽中 試圖保持理智
How the fuck will I escape if I never close my case?
如果我永遠找不到解答 我她媽要怎麼逃離這一切?
Oh my God, I keep on stressin', every second that I waste
喔天啊 壓力無所不在 我浪費的每一秒
Is another second sooner to a blessing I won't take
都使我距離自己嗤之以鼻的祝福更近些
But my therapist will tell me that I'm going through a stage
但我的心理治療師只會告訴我正經歷某個階段
Yeah, it's not a fucking stage, I just wanna feel okay
Yeah 這才不是他媽的什麼鬼階段 我只想要感覺正常

Okay, motherfucker, now you got my attention
好吧 狗娘養的 現在你得到我的注意了
I need to change a couple things 'cause somethin' is missing
我需要改變些遺失的事物
And what if I were to lie? Tell you everything is fine
而如果我一直在說謊呢?告訴你一切都安好
Every single fucking day I get closer to the grave
可是每過該死的一天 我就離墳墓更近些
I am terrified, I fell asleep at the wheel again
我嚇壞了 又再次在開車時打瞌睡
Crashed my car just to feel again
撞爛我的車只為再次找回感覺
It obliterates me, disintegrates me, annihilates me
它試圖抹殺我 瓦解我 殲滅我

'Cause I'm about to break down
因為我正瀕臨崩潰邊緣啊
I'm searchin' for a way out
努力尋找出口
I'm a liar, I'm a cheater, I'm a non-believer
我是個騙子 是個取巧者 是個無神論者
I'm a popular, popular monster
我是個眾人矚目的 眾人矚目的怪物
I break down
我終究崩潰了
Falling into love now with falling apart
墜入愛河時伴隨著破碎的心靈
I'm a popular, popular fucking monster, yeah
我是個眾人矚目的 眾人矚目的該死怪物 yeah

Yeah, here we go again, motherfucker, oh
Yeah 再來一次吧 狗娘養的 Oh
We're sick and tired of wondering
我們受夠無謂的期盼
Praying to a god that you don't believe
受夠向你壓根不信的神明祈禱
You're searching for the truth in the lost and found
你重蹈覆轍地尋找著真相
So the question I ask is, oh, where the fuck is your god now?
而我想問的問題是 Oh 你那該死的神現在在哪裡?

'Cause I'm about to break down
因為我正瀕臨崩潰邊緣啊
I'm searchin' for a way out
努力尋找出口
I'm a liar, I'm a cheater, I'm a non-believer
我是個騙子 是個取巧者 是個無神論者
I'm a popular, popular monster
我是個眾人矚目的 眾人矚目的怪物
I break down
我終究崩潰了
Falling into love now with falling apart
墜入愛河時伴隨著破碎的心靈
I'm a popular, popular monster
我是個眾人矚目的 眾人矚目的怪物

I'm a liar, I'm a cheater, I'm a non-believer
我是個騙子 是個取巧者 是個無神論者
I'm a popular, popular monster
我是個眾人矚目的 眾人矚目的怪物


思考了很久還是翻譯了這首歌,
因為其實網路上已經可以找到另外兩個翻譯版本。
在談Falling In Reverse前需要先談談主唱兼靈魂人物Ronnie Roadke,
Ronnie一直是十分具爭議性的人物,
去看看他的twitter大概就知道,
很常直接跟酸民開嗆,
或是發一些非常政治不正確的貼文。
Ronnie出生在美國拉斯維加斯,
有一個非常不負責任且濫用藥物的母親,
他自學鋼琴,
並且因為blink-182而開始組團玩龐克搖滾,
在高中組了Escape The Fate,
以華麗、歌德金屬的扮裝,
唱著Emo或Post-hardcore的歌曲,
並在2006年他22歲的時候就被Epitaph Records簽下,
看似順遂之際,
Ronnie因為一場與他人的鬥爭上了法庭,
該鬥爭導致一位18青年身中三槍死亡,
最後Ronnie認罪(但不是他開的槍,只是事件因他而起),
被判緩刑五年並支付賠償金給死者家屬,
接著Ronnie因為違反緩刑規定(好像是賣藥),
因此坐了2年半的牢...
Escape The Fate因此被迫更換主唱。
2010出獄後Ronnie很快就組建了Falling In Reverse,
並於2011年推出The Drug In Me Is You專輯。

談談我認知的Ronnie,
他是一個走在很前面的人,
不管是打扮還是在作曲上,
雖然一直維持龐克搖滾的本質,
他卻不吝於加入電子、饒舌、金屬等元素,
單張專輯內的曲風多元到你會以為歌根本不是他寫的。
而在這幾年的演進下,
從2018年開始,
Falling In Reverse陸續丟出了幾首單曲,
包含"Losing My Mind"、"Losing My Life"、"Drugs",
再來就是這次翻譯的"Poplular Monster",
基本上照單曲發表順序去看MV會發現是一個完整的劇情,
講述Ronnie內心與惡魔的拉扯,
歌詞包含了他的過去、內心的掙扎、與母親的關係、女兒對他的質疑...等。
從Losing My Mind推出的時候,
Youtube上就大受好評,
Ronnie成功的將Post-hardcore、Metalcore、Metal、電子與饒舌,
完美的融合在一起了,
他幾乎隻身開創了一個全新的樂種、全新的曲風,
而到了"Popular Monster",
這混種樂風幾乎到了完美的地步,
歌曲從饒舌到副歌的Post-hardcore再到bridge的Metal嘶吼,
一氣呵成...
這首歌推出到現在快半年了,
在我心中依舊是這段時間內最佳的龐克搖滾單曲,
即便在近年流行的音樂評論Youtuber中也是獲得壓倒性的好評。
而最讓人驚豔的莫過於Ronnie作為主唱本身的實力,
他的歌喉好的驚人,
不管是饒舌的節奏、高音的副歌還是嘶吼,
現場跟專輯聽起來幾乎無二異,
下面附上"Losing My Life"的live:

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()