close

Rise_Against_-_The_Sufferer_%26;_The_Witness.jpg

 


 
Rise Against- Injection
 
Do you spend your days counting the hours you're awake?
你是否整天計算你清醒的時數?
And when night covers the sky you find yourself doing the same
每當夜幕低垂 你發現人生總是一成不變
There's a burden you've been bearing in spite of all your prayers
儘管你誠心祈禱 依舊背負著重擔
There's a light turned off inside your heart
心中的熱情已被澆熄
Can you remember what it's like to care?
你是否還記得在乎的感覺?
Knees are weak, hands are shaking, I can't breathe
雙膝無力,雙手顫抖,我無法呼吸

So give me the drug, keep me alive
請給我解藥,讓我保持清醒
Give me what's left of my life
給我活下去的理由
Don't let me go, whooaa
別放棄我,whooaa
Pull this plug, let me breathe
解開枷鎖,讓我呼吸
On my own, I'm finally free
我終於靠自己重獲自由
Don't let me go, whooaa
別放棄我,whooaa

The trail of crumbs you left somehow got lost along the way
人生沿途撒下的麵包屑不知怎地消失無痕
If you never meant to leave then you only had to stay
如果你從未打算離開那你只能選擇駐留
But the memories that haunt us are cherished just the same
我們珍惜過去的記憶卻又飽受其擾
As the ones that bring us closer to the sky, no matter how grey
隨著它們帶我們飛近天空,不管多灰暗
And yet I fall, through these clouds, reaching, screaming
接著我向下墜落,穿越雲霄,墜向地面,尖叫著

So give me the drug, keep me alive
請給我解藥,讓我保持清醒
Give me what's left of my life
給我活下去的理由
Don't let me go, whooaa
別放棄我,whooaa
Pull this plug, let me breathe
解開枷鎖,讓我呼吸
On my own, I'm finally free
我終於靠自己重獲自由
Don't let me go, whooaa
別放棄我,whooaa

This grip loosens but it never breaks
枷鎖漸漸鬆脫但從未解開
(NEVER BREAKS!)
(從未解開!)
We carry nothing but a name you will forsake
我們生來帶著你終究會拋棄的姓名
Your words are always there to break my fall
你的言詞總是阻止我的墮落
(BREAK MY FALL!)
(阻止我的墮落)
In them I find the comfort to see through it all
在它們身上我找到看透人生的慰藉

Guide me through unchartered waters
指引我通過混濁不清的深水
Before we lose our way again
在我們迷失之前
Will you be my compass until forever?
你是否願意作為我的指南針直到永遠
Until forever ends!?
直到永遠結束的那一天!?

Knees are weak, hands are shaking, I can't breathe
雙膝無力,雙手顫抖,我無法呼吸

So give me the drug, keep me alive
請給我解藥,讓我保持清醒
Give me what's left of my life
給我活下去的理由
Don't let me go, whooaa
別放棄我,whooaa
Pull this plug, let me breathe
解開枷鎖,讓我呼吸
On my own, I'm finally free
我終於靠自己重獲自由
Don't let me go, whooaa
別放棄我,whooaa

Don't let me go, whooaa
別放棄我,whooaa
Don't let me go, whooaa
別放棄我,whooaa

P.S.
我愛Rise Against,
沒什麼好說的,
我就是愛他們!!
最厲害的是他們直接將現場演出作為MV,
早期主唱Tim的嗓子簡直好得不像話,
要低沉有低沉,
要嘶吼有嘶吼,
可惜後來也弄傷喉嚨了...

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()