【中文歌詞】Story of the Year - Real

 

 

Story of the Year - Real Life

[Verse 1]
Say the words, say the words, I don't wanna hear
說出口 說出口 儘管我不想聽
Look away, look away, bad things in the mirror
別看向 別看向 鏡中糟糕的自我
Twist the knife, twist the knife in my back again
將刀刺向 再次將刀刺向我後背
Make you cry, make you cry, then you're back again
讓妳哭 讓妳哭 最後妳再次回到我身邊

[Pre-Chorus]
All that we are in a box
我們被困在置於架上的盒內
On a shelf that we can't climb
難以企即
To the top, so high
在最高點之上
We can't come down
找不到路下來

[Chorus]
I don't know where we go from here
我不知道接下來該去往何方
When I'm with you, I see so clear
當我跟妳在一起 我卻非常清楚
You and I are suicide
妳與我就像自取滅亡的鴛鴦
But that's just real life
但這就是人生啊
We didn't fall this far to break
我們相愛並不是為了分離
Maybe there's beauty in the pain
也許美好就藏在痛苦之中
You and I are suicide, but
妳與我就像自取滅亡的鴛鴦 但
That's just real life
這就是人生啊

[Verse 2]
You said "This hurts too much, I don't wanna stay"
妳說"這關係太折磨,我不想再繼續"
Find a nice rich man, give you everything
找個有錢人 滿足妳一切物慾
But nobody else makes you feel this way
但卻沒人可以向我一樣給妳同樣的感覺
Like a drug, like a drug that you love to take
就像毒品 就像妳無法抗拒的毒品

[Pre-Chorus]
All that we are in a box
我們被困在置於架上的盒內
On a shelf that we can't climb
難以企即
To the top, so high
在最高點之上
We can't come down
找不到路下來

[Chorus]
I don't know where we go from here
我不知道接下來該去往何方
When I'm with you, I see so clear
當我跟妳在一起 我卻非常清楚
You and I are suicide
妳與我就像自取滅亡的鴛鴦
But that's just real life
但這就是人生啊
We didn't fall this far to break
我們相愛並不是為了分離
Maybe there's beauty in the pain
也許美好就藏在痛苦之中
You and I are suicide, but
妳與我就像自取滅亡的鴛鴦 但
That's just real life
這就是人生啊

[Post-Chorus]
And I would die
而我會獨自死去
If you weren't mine
如果妳不屬於我
And I would die
那我會獨自死去

[Chorus]
I don't know where we go from here
我不知道接下來該去往何方
When I'm with you, I see so clear
當我跟妳在一起 我卻非常清楚
You and I are suicide
妳與我就像自取滅亡的鴛鴦
But that's just real life
但這就是人生啊
We didn't fall this far to break
我們相愛並不是為了分離
Maybe there's beauty in the pain
也許美好就藏在痛苦之中
You and I are suicide, but
妳與我就像自取滅亡的鴛鴦 但
That's just real life
這就是人生啊
That's just real life
這就是人生啊

 

 

這首歌於去年8月釋出,
是SOTY復出後推出的第一首單曲,
繼承了早期專輯"Page Avenue"的風格,
彷彿閉上眼聆聽,
就讓人回到2000年初的年少時光。

歌詞主要描述一段關係中的起伏,
也許並不是每天都是晴天,
但只要攜手面對,
總能夠迎來一起歡笑的一天。

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 周里歐 的頭像
    周里歐

    震耳欲聾的樂聲間,聽見自我的聲音

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()