close

【中文歌詞】Falling in Reverse - Fuc

 

 

 

 

Falling in Reverse - Fuck the Rest

[Skit 1]
Charlie, what are you barking at?
查理 你到底在鬼叫什麼?
Charlie, I'm trying to sing a song, you gotta go
查理 我試著要錄歌 你得離開
Charlie, go
查理 出去

[Intro]
My mind is like a puzzle or a Rubik's Cube
我的心智就像個拼圖或魔術方塊
But figuring me out is something that you shouldn't do
你不該嘗試理解我
Because my thoughts are locked inside a padded room
因為我的想法被深深鎖在軟墊病房內
And if these padded walls could talk, I'd surely be doomed
如果這些軟墊牆會說話 代表我的盡頭到了
Let's go
開始吧

[Verse 1]
Well, trouble's what they've told me since the day I was born
打從我出生起就被視為麻煩
Evil's what they've stamped upon my hospital forms
他們在我的出生表格蓋上惡魔的印章
I tried to choke my mom with my umbilical cord
我試圖用臍帶勒死我媽
The doctor was too busy, amputating my horns
醫生忙著切掉我的雙角
Well, the Devil and the Lord both keep waging a war
惡魔與上帝持續交戰
Pulling me in opposite directions, I'm torn
將我朝不同方向拉扯著 令我飽受折磨
A change of course, a deadly force, a terrible storm
航向的改變 致命的力量與一場可怕的風暴
Kicking down the Devil's door to settle the score
我最終踢開惡魔的大門找他算帳

[Pre-Chorus]
It's over, I'm older
都結束了 我更加老成
I'm alive, I'm sober
依舊活著 並保持清醒
Believe me, I'm living
相信我 我正享受著人生
I'm happy, I'm winning
我更加開心 持續站在勝利的一方

[Chorus]
Faster, faster, I am on my way straight up
快點 再快點 我走在正確的路上
This disaster, I can truly say saved us
這場災難 我可以說拯救了我們
And I know in my heart, if you reach for the stars
但我心裡很清楚 如果你努力追逐夢想
All the things that you dream will indeed take you far
你夢想的事物終將引領你至更遠的地方
So just hope for the best
所以保持樂觀
And just say "Fuck the rest"
然後只要說"去你的"

[Verse 2]
Well, I should've been aborted when they had their chance
在他們有機會時就該將我墮掉
'Cause now I'm spilling venom in the ears of the class
因為現在我正向全班同學的耳朵噴灑毒液
And all the high school kids are sick of being told to relax
所有高中生都受夠"放鬆"這建言
The crazier the kid, the tighter his pants
越瘋的小鬼 褲子就越緊
Yeah, I'll start a revolution, bringing gothic back
是的 我將掀起改變的風潮 將歌德黑帶回潮流
I got 'em marching like an army wearing black-on-black
我讓他們像支全黑裝扮的軍隊行軍
Out of a thousand of these motherfucking copycats
數以千計的模仿者
None of them can do it quite like I can
沒有一個能做到我所達成的成就

[Pre-Chorus]
It's over, I'm older
都結束了 我更加老成
I'm alive, I'm sober
依舊活著 並保持清醒
Believe me, I'm living
相信我 我正享受著人生
I'm happy, I'm winning
我更加開心 持續站在勝利的一方

[Chorus]
Faster, faster, I am on my way straight up
快點 再快點 我走在正確的路上
This disaster, I can truly say saved us
這場災難 我可以說拯救了我們
And I know in my heart, if you reach for the stars
但我心裡很清楚 如果你努力追逐夢想
All the things that you dream will indeed take you far
你夢想的事物終將引領你至更遠的地方
So just hope for the best
所以保持樂觀
And just say "Fuck the rest"
然後只要說"去你的"

[Interlude]
I'm so tired of being sick, I'm so sick of being tired
我厭倦不開心 受夠總是覺得疲憊
This is for everyone out there who feels like they've had enough
為了那些感覺受夠的人們
This song is for you
這首歌僅獻給你
And your mother too
還有你媽

[Bridge]
"You'll never win", they said
他們說"你不可能成為人生勝利組"
"So stop while you're ahead"
"所以在開始前就先打消念頭吧"
And music is my love, and passion's in my blood
但音樂是我的摯愛 血液中充滿熱情
So say what you will 'cause I just don't give a fuck
就隨便你怎麼說吧 反正我她媽根本不在乎
So get the fuck up, go
都給我站起來 

[Chorus]
Faster, faster, I am on my way straight up
快點 再快點 我走在正確的路上
This disaster, I can truly say saved us
這場災難 我可以說拯救了我們
And I know in my heart, if you reach for the stars
但我心裡很清楚 如果你努力追逐夢想
All the things that you dream will indeed take you far
你夢想的事物終將引領你至更遠的地方
So just hope for the best
所以保持樂觀
And just say "Fuck the rest"
然後只要說"去你的"
And just say "Fuck the rest"
然後只要說"去你的"
And just say "Fuck the rest"
然後只要說"去你的"

[Skit 2]
Charlie, Charlie, what are you barking for?
查理啊查理 你到底在鬼叫什麼?
Charlie bit my finger, ouch, Charlie
查理咬了我的手指 噢 查理

這首歌收錄在FIR 2013年推出的《Fashionably Late》專輯中,
曲風偏向Popcore,
讓人有Bowling for Soup + New Found Glory的感覺。
這張專輯在推出時受到廣大的批評,
包含加入了饒舌、dubstep, country等元素被認為跟Metalcore完全不搭,
另外多支歌曲中Ronnie也使用了非常多的Auto-Tune,
導致本來的粉絲與其他領域的音樂人都將專輯噴到一無是處,
多數媒體都只給出了一半甚至以下的分評分,
但當你在十年後的現今回頭去看,
會真心覺得Ronnie真的如歌曲中自己所說的是個先驅。

padded room指的是精神病院中避免病患傷害自己的病房,
病房所有牆壁與地面都會鋪上軟墊來避免病患自殘。

歌曲中也提到了在Ronnie年幼時,
因吸毒而拋棄他的母親。

歌詞
I got 'em marching like an army wearing black-on-black
被認為暗指My Chemical Romance的知名歌曲"    "Welcome to the Black Parade"。

而最後的"Charlie bit my finger, ouch, Charlie"
應該是致敬曾經很紅的網路迷因影片,
不過Ronnie的確有養一隻叫做Charlie的狗勾。

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()