close

【中文歌詞】Real Friends - When You

 

 

Real Friends - When You Were Here

I'm still avoiding the exit that goes to your old house
我依舊避免經過通往你家的交流道
Listening to Konstantine like we did at seventeen
聽著17歲時我們最愛的歌曲
But I know it's not helping me out
但我很清楚這樣做對我沒有任何幫助
I wish I could let go and blame someone else
我多希望能就此放下 甚至怪罪他人
I wish I could tell you...
我多希望能告訴妳...

[Chorus]
That I don't really wanna die
我並不是真的想死
But I don't wanna be alive
但我也不想活著
Like I did when you were here
然後假裝妳還在我身邊
I think I'm just scared to death
我想我只是害怕死亡
But you always mess my head
但妳總是搞亂我的腦袋
Like you did, like you did
就像以前一樣 就像以前一樣
Like you did when you were here
就像以前妳還在我身邊時一樣

[Verse 2]
You said I'm being destructive
妳曾說我總是太消極
I guess I'm just stuck in my old ways
我猜我只是困在了舊習內
The self pity I’ve got is like a broken cassette wrinkled tape of regret
我的自憐就像一盤破碎且皺巴巴的錄音帶 錄滿了我的後悔
Yeah, we were both too selfish to change
是啊 我們都太過自私不願改變
I can't over this, 'cause you're already over this
而我無法接受妳如此輕鬆就放下了過去

[Chorus]
That I don't really wanna die
我並不是真的想死
But I don't wanna be alive
但我也不想活著
Like I did when you were here
然後假裝妳還在我身邊
I think I'm just scared to death
我想我只是害怕死亡
But you always mess my head
但妳總是搞亂我的腦袋
Like you did, like you did
就像以前一樣 就像以前一樣
Like you did when you were here
就像以前妳還在我身邊時一樣

[Bridge]
I wish I could let go and blame someone else
我多希望能就此放下 甚至怪罪他人
I wish I could tell you...
我多希望能告訴妳...
I wish I could let go and blame someone else
我多希望能就此放下 甚至怪罪他人
I wish I could tell you...
我多希望能告訴妳...

[Chorus]
That I don't really wanna die
我並不是真的想死
But I don't wanna be alive
但我也不想活著
Like I did when you were here
然後假裝妳還在我身邊
I think I'm just scared to death
我想我只是害怕死亡
But you always mess my head
但妳總是搞亂我的腦袋
Like you did, like you did
就像以前一樣 就像以前一樣
Like you did when you were here
就像以前妳還在我身邊時一樣

[Outro]
When you were here
當妳還在我身邊時
(I wish I could let go and blame someone else)
(我多希望能就此放下 甚至怪罪他人)
 


Real Friends於2010年成軍,
來自美國伊利諾伊州,
曲風橫跨Pop punk與EMO。
於2011年推出首張EP《This Is Honesty》,
並開始四處巡迴表演。
直到2013年簽入知名獨立廠牌Fearless後開始嶄露頭角,
並陸續於2014~2018年間推出三張專輯。

個人認識到他們是收錄在第三張專輯的"From the Outside",
直到2020年初樂團無預警地刪除了所有社交平台上的貼文,
多數人都認為樂團即將解散,
儘管當時的主唱Lambton否認了此消息,
但到2月樂團便發文證實已經與Lambton分道揚鑣。
隔年RF轉與Pure Noise Records簽約,
並找來新主唱 Cody Muraro(原Youth Fountain & Parting Ways),
於2021年9月發行EP《Tom in Two》,
並在今年2月發行了收錄此首歌曲的EP《There's Nothing Worse Than Too Late》。

關於這首歌樂團在貼文中表示:
"When You Were Here"講述的是對已經不在身邊的某人的複雜感受,
不論是出於他們的選擇或其他原因。
你試著相信在沒有他們的情況下你會好起來,
但是你對人生的樂觀信念並不像他們在你身邊時那樣強烈,
感覺就像當他們離開時,
也帶走了你的一部分。

很喜歡歌詞"The self pity I’ve got is like a broken cassette wrinkled tape of regret",
用了非常有趣的方式來形容不間斷的自憐與說不出口的遺憾。

Konstantine是美國另類搖滾樂團Something Corporate的歌曲。
收錄在2000年的專輯"Ready... Break"中。

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()