【中文歌詞】blink-182 - SEE YOU

 

blink-182 - SEE YOU

[Verse 1: Tom DeLonge and Mark Hoppus]
I saw you, you were anxious
我看見你 深處焦慮之中
Like it meant that, that you hate this
就像一切已成定局 而你恨透這結局
After midnight you still want me around
過了午夜你依舊希望我陪在身旁
(And I'm always down)
而我總是心甘情願
I held you, you were drinkin'
我抱著你 你則喝著酒
Never heard what you were thinkin'
從沒聽你說出真實的想法
Always felt your eyes make all the sounds
總感覺你的眼神傳達出各種聲音
(And I'm just around
而我就在你身旁

[Pre-Chorus: Mark Hoppus]
Where'd you go? I can't sleep
你去了哪? 我無法入睡
I've never been this low, I'm in too deep
我從未如此低潮 深陷其中

[Chorus: Tom DeLonge and Mark Hoppus]
Don't let us be over
別讓我們之間就此結束
I'll wait here forever
我會永遠在原地等待
You can't burn us with your flame
你無法用自身的怒火傷害這關係分毫
I'll see you anyway
無論如何我都會來見你
Don't let words stay silent
別讓字句保持沉默
Love so strong, we hide it
愛如此強大 是我們選擇隱藏
Your wild heart will never tame
你那狂野的心永遠不會被馴服
I'll see you anyway
無論如何我都會來見你

[Verse 2: Tom DeLonge and Mark Hoppus]
Thе witchin' of your hour
在你獨自一人的凌晨時刻
The drugs that you devour
那些你吞下的藥物
The pain you had whеn you were a kid
童年時所遭遇的傷痛
(Like we always did)
(彷彿我們一直重蹈覆轍)
The fights that wouldn't break us
那些爭吵不會拆散我們
No strength left to contain us
更沒有力量來約束我們
I'm here to lift you off the ground
我是來幫你重新出發
'Cause I'm always down
我總是心甘情願

[Pre-Chorus: Mark Hoppus]
Where'd you go? I can't sleep
你去了哪? 我無法入睡
I've never been this low, I'm in too deep
我從未如此低潮 深陷其中

[Chorus: Tom DeLonge and Mark Hoppus]
Don't let us be over
別讓我們之間就此結束
I'll wait here forever
我會永遠在原地等待
You can't burn us with your flame
你無法用自身的怒火傷害這關係分毫
I'll see you anyway
無論如何我都會來見你
Don't let words stay silent
別讓字句保持沉默
Love so strong, we hide it
愛如此強大 是我們選擇隱藏
Your wild heart will never tame
你那狂野的心永遠不會被馴服
I'll see you anyway
無論如何我都會來見你

[Bridge: Mark Hoppus]
Dare you to say it's over
賭你不敢說 我們到此結束
Dare you to say it's over
賭你不敢說 我們到此結束
Dare you to just say anything
賭你什麼都不敢說
Anything
什麼都不敢說
'Cause I'll just keep fucking up (Fucking up)
因為我只會繼續搞砸(搞砸)
Crawlin' back in the dead of night (Dead of night)
接著於半夜爬回來 (半夜)
I'm born again in the morning light (Morning light)
在清晨的光芒下重生 (清晨的光芒)
You'll never find me at all
而你將永遠找不到我
You'll never find me at all
而你將永遠找不到我

[Chorus: Tom DeLonge and Mark Hoppus]
Don't let us be over
別讓我們之間就此結束
I'll wait here forever
我會永遠在原地等待
You can't burn us with your flame
你無法用自身的怒火傷害這關係分毫
I'll see you anyway
無論如何我都會來見你
Don't let words stay silent
別讓字句保持沉默
Love so strong, we hide it
愛如此強大 是我們選擇隱藏
Your wild heart will never tame
你那狂野的心永遠不會被馴服
I'll see you anyway
無論如何我都會來見你

[Outro: Tom DeLonge]
無論如何我都會來見你

 

這首歌到底為什麼沒有被收錄在原專輯裡啦(笑),
說真的這可能是整張專輯我最愛的一首了。

風格上從開頭就是滿滿的Angels and Airwaves風格,
然後很適當地融合了2003年同名專輯的曲風,
可以說是集blink-182這20年來大成的一首歌曲。

該曲與前面分享的"CUT ME OFF"一同作為bonus曲,
被收錄在數位專輯豪華版中。

關於這首歌沒有找到太多背景說明,
但很明確是描述一段關係中的掙扎,
而敘事者表明自己會堅持陪伴於左右。

原本我以為是描述Mark患病後Tom的想法,
但實際上我覺得可能是描述吉他手Tom與其妻Marie。

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 周里歐 的頭像
    周里歐

    震耳欲聾的樂聲間,聽見自我的聲音

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()