close

undefined

 

ELLEGARDEN - Goodbye Los Angeles

Well, I was drunk
我醉到不行
But I had so much fun
卻也過得非常很開心
I loved it yesterday
我愛死昨日以前的時光
All in my diary
全寫在日記裡
Brings back memories
找回那些回憶
We wondered where to go
當時我們尋思著要往哪前進
We had no one to call
沒有人可以尋求指引
Yes, it all started just like that
是的 一切就是這樣開始

So many scenes I can't let go
這麼多場景我無法忘記
Pictures on my phone still linger on
照片依舊在我手機中縈繞
Because our yesterday is over now
因為我們的昨天已經過去
So many seasons come and go
四季不斷交替
Farewell to the city of the sun
向太陽之城告別
Till I come back to the end of yesterday
直到我回到昨天的盡頭
To the end of yesterday
回到昨天的盡頭

It's almost done
專輯差不多完成了
Only a few days left
還剩下幾天
Just found a place to park
找到個方便停車的地方
Not too far from the beach
就離海灘不遠
We're walking hand in hand
我們牽著手走著
The first night in this town
抵達這城市的第一晚
Still feels like yesterday
彷彿是昨天的事一樣
Now every page looks just like that
如今一切看來是如此相似

So many scenes I can't let go
這麼多場景我無法忘記
Pictures on my phone still linger on
照片依舊在我手機中縈繞
Because our yesterday is over now
因為我們的昨天已經過去
So many seasons come and go
四季不斷交替
Farewell to the city of the sun
向太陽之城告別
Till I come back
直到我回到

I won't forget how it felt to try
我不會忘記嘗試的感覺
I won't forget how I felt defeated
我不會忘記被擊倒的感覺
I won't forget that I felt so brave
我不會忘記充滿勇氣的感覺
I won't forget you made me feel protected
我不會忘記你帶給我的安全感
Hey look
嘿 看啊
Those days are shining in the sun
過去的日子在陽光下閃閃發光
Yes, we were like that
是的 就像當時的我們一樣

So many scenes I can't let go
這麼多場景我無法忘記
Pictures on my phone still linger on
照片依舊在我手機中縈繞
Because our yesterday is over now
因為我們的昨天已經過去
So many seasons come and go
四季不斷交替
Farewell to the city of the sun
向太陽之城告別
Till I come back to the end of yesterday
直到我回到昨天的盡頭
To the end of yesterday
回到昨天的盡頭
To the end of yesterday
回到昨天的盡頭



這首歌收錄在ELLEGARDEN去年年底發行的專輯"The End Of Yesterday"中,
作為該專輯的最後一首歌曲,
歌詞"To the end of yesterday"呼應了專輯名稱。
在錄製這張專輯的期間,
主唱細美帶著團員回到了他過去待過的加州洛杉磯,
以Yesterday代替過去待在LA的日子,
並描述自己對這地方的獨特情感以及對過去的想念。

細美過去在美國加州工作過一段時間,
當時正逢龐克搖滾在加州蓬勃發展的時期,
該時期的經歷更影響了日後ELLEGADEN的曲風,
也讓細美有著不錯的英文能力與發音。

目前該曲尚未有官方MV或任何自製影片,
所以先放上粉絲cover及他的影片,
但專輯都已經在串流平台上架了,
整張專輯相較以往放軟的調性與節奏,
但非常適合優閒的下午或繁忙的上班時光聆聽。

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()