undefined

 

 

 

Machine Gun Kelly- emo girl feat. WILLOW

[Intro: Machine Gun Kelly & Megan Fox]
I am a God
我是神
Na, na, na, na, na, na, na, na
Yeah

[Verse 1: Machine Gun Kelly]
She's got makeup by the mirror in her bedroom
她在臥室鏡子前完妝
Thigh-high fishnets and some black boots
緊身網眼長絲襪搭配黑色靴子
Nose pierced with the cigarette perfume
別上鼻環 噴上香菸味的香水
Half dead but she still looks so cute (Yeah)
帶著殭屍裝卻看來依舊可愛
She is a monster in disguise
她是披著人皮的惡魔
And she knows all the words to the trap songs
牢記所有陷阱金曲的歌詞
Takes pics with a cherry-red lipstick (Mhm)
塗上櫻桃紅的口紅自拍
Says she only dates guys with a big -, mhm
說她只跟大__的男人約會

[Chorus: Machine Gun Kelly]
I fell in love with an emo girl
我愛上了emo女孩
I’m in love with an emo girl
我正在跟emo女孩談戀愛
I fell in love with an emo girl
我愛上了emo女孩
All I want is an emo girl
我只想跟emo女孩在一起

[Refrain: WILLOW]
La, la, la, la, la, la, la, la, la, la

[Verse 2: WILLOW]
She puts eyeliner on her dark skin
她將眼線畫在深色的皮膚上
She tells me lies but she knows all of my secrets
儘管她總對我說謊卻知道我所有秘密
And when we drive in the car and I say: "Who is this band?"
當我們開車上路時我問"這是哪個樂團?"
She says: "You won't understand, this some next shit"
她回答"妳不會懂啦 這未來會成為天團"
Choke-choke-choker on her neck
她脖上的鉚釘頸圈
Kiss me, holy fuck, I'm bleeding on your blink tee
親我 靠北 我的血沾到你的blink-182 t了
So, so, so many regrets
好多好多好多的遺憾
You tell me you’re depressed, baby girl, that makes two of us
妳訴說著妳有多麼沮喪 寶貝女孩 那就是我們的本質啊

[Chorus: WILLOW & Machine Gun Kelly]
I fell in love with an emo girl
我愛上了emo女孩
I’m in love with an emo girl
我正在跟emo女孩談戀愛
I fell in love with an emo girl
我愛上了emo女孩
All I want is an emo girl
我只想跟emo女孩在一起

I fell in love with an emo girl
我愛上了emo女孩
I’m in love with an emo girl
我正在跟emo女孩談戀愛
I fell in love with an emo girl
我愛上了emo女孩
All I want is an emo girl
我只想跟emo女孩在一起

[Bridge: Machine Gun Kelly, WILLOW, Both]
Yeah, yeah, yeah
Uh, uh, uh
I fell in love with an emo girl
我愛上了emo女孩
I’m in love with an emo girl
我正在跟emo女孩談戀愛
I fell in love with an emo girl
我愛上了emo女孩
All I want is an emo girl
我只想跟emo女孩在一起

[Chorus: Machine Gun Kelly, WILLOW]
I fell in love with an emo girl
我愛上了emo女孩
I’m in love with an emo girl
我正在跟emo女孩談戀愛
I fell in love with an emo girl
我愛上了emo女孩
All I want is an emo girl
我只想跟emo女孩在一起

[Outro: WILLOW, Machine Gun Kelly]
She's in love with an emo girl
她正在跟emo女孩談戀愛
Okay, I'm in love, hahaha
是的 我正戀愛中

Yo, oh my God, haha, hah



這首歌於前天公布,
將收錄在MGK預計於今年3月推出的新專輯"Mainstream Sellout",
有趣的是該專輯原本命名為"Born With Horns",
MGK與製作人Travis Barker還一起刺青在手臂上...

這首歌透過Travis的關係,
替MGK找來了威爾史密斯的女兒WILLOW跨刀合作,
其中第二段verse的部分原本MGK與Travis都寫好了,
但WILLIOW為了配合自己的嗓音所以重新改寫,
而雙方都非常滿意最後的結果。
話說這樣發展下去,
下次就是Avril跨刀了吧?

這首歌很詳細的描述了所謂emo女的打扮,
煙燻妝、黑眼線、頸圈、絲襪配黑靴,
通常上衣就是黑色樂團T。
近年其實常在社交平台看到許多此類型打扮的女性,
卻完全沒在聽Punk rock或是樂團,
或是聽著受punk曲風影響的嘻哈音樂,
例如emo rap或歌詞中提到的Trap music,
前幾年台灣歌手屁孩的名曲"陷阱妹"就多少描述了這種現象。
從2000年的EMO浪潮開始,
EMO或多或少受到主流媒體、廠牌刻意打造的影響,
與抑鬱、悲觀、自殘等意象連結來去吸引徬徨的青春期少年少女,
讓許多EMO團寧願自稱Post-hardcore而不願承擔EMO的名稱。
沒想到2020年開始EMO的打扮以Alt-girls"的名義復活了,
不變的是並非受到音樂啟發、影響,
而是單純注重打扮的本質,
簡而言之就是以前常說的poser吧。
但整體而言都是在商言商,
如果這樣的風潮可以多少推動Punk的回歸或發展,
我覺得是可以保持樂觀其成的態度去看待,
畢竟自己當年也是從Pop punk入門的啊。

開頭的"I am a God"取樣自MGK老婆Megan Fox 2009年的電影"Jennifer's Body",
在2020年的專輯"Tickets To My Downfall"中Fox也有在兩首曲目獻聲,
該取樣片段請見下方影片:

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 周里歐 的頭像
    周里歐

    震耳欲聾的樂聲間,聽見自我的聲音

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()