close

 

undefined

 

 

girlfriends - Eyes Wide Shut

 

Sunday's best or lingerie

在假日穿上最美的服裝或只穿內衣

Your eyes were warm that's how they stayed

妳的雙眼如同以往那樣溫暖

Tongues tied and that's all we said

打結的舌頭與鮮少的交談

Alone in my bed

獨自躺在我的床上

Afternoons at home with you

在下午與妳相伴的家中

The sun was down and I was too

夕陽落下 正如我的心情

Saying things I thought were true

說著我以為的真理

But now I have my...

但現在我

 

Eyes wide shut!

睜大雙眼

 

In the  middle of a daydream

在做著白日夢的中途

Haven't seen much of you lately

有陣子沒見到妳了

I'm coming down

我停下夢境

And you're not around right now

而現在妳已不在

It's been feeling like a nightmare

感覺像場惡夢

When I wake up and you're not there

醒來時 妳不在身旁

Like you were back then

不再像以往那般

I try to pretend you're here

我試著假裝妳還在身邊

 

It's been a year the days flew by

時光飛逝 一年過去

I see you on TV sometimes

有時會在電視上看到妳

Take me back to the good old days

帶我回到過往的美好時光吧

Cause everything changed

因為人事已非

Try to fall asleep again

試圖再次入睡

Reminded of our innocence

想起曾經的我們多麼天真

We never were that innocent

儘管我們從來不是那樣天真

That's what I liked best...

但那是我最喜歡的部分

 

Eyes wide shut!

睜大雙眼

 

In the  middle of a daydream

在做著白日夢的中途

Haven't seen much of you lately

有陣子沒見到妳了

I'm coming down

我停下夢境

And you're not around right now

而現在妳已不在

It's been feeling like a nightmare

感覺像場惡夢

When I wake up and you're not there

醒來時 妳不在身旁

Like you were back then

不再像以往那般

I try to pretend you're here

我試著假裝妳還在身邊

 

Safe to say you're different now

現在我可以保守地說妳已經變了

You did some things I heard about

聽見些許妳的近況

I tried my best to laugh it off

我盡力一笑置之

I wish that it helped...

希望能有所幫助...

 

Eyes wide shut!

睜大雙眼

 

In the  middle of a daydream

在做著白日夢的中途

Haven't seen much of you lately

有陣子沒見到妳了

I'm coming down

我停下夢境

And you're not around right now

而現在妳已不在

It's been feeling like a nightmare

感覺像場惡夢

When I wake up and you're not there

醒來時 妳不在身旁

Like you were back then

不再像以往那般

I try to pretend you're here

我試著假裝妳還在身邊

 

 

這首歌於2020/8/22正式公開,

而後也收錄在同年的同名專輯中。

很喜歡這首歌,

簡單流暢的旋律搭配直白的歌詞,

結尾的吉他效果非常blink-182。

 

歌曲主要描述在孤獨一人時想起逝去的感情,

並嘗試在沒有人陪伴的情況繼續前進。

 

Eyes wide shut除了睜大雙眼的意思外,

其實也可以形容一個人只憑主觀看見事物的表象,

而忽略了其背後隱藏的意涵或另一面。

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()