Games We Play - I Hope You're Happy

I guess that we're done, oh yeah, we're through
我猜我們到此為止 是的 關係正式結束
I've been sellin' skateboards, but he's buildin' rockets to the moon
我賣滑板維生 而他打造登陸月球的火箭
Ooh, I wish I was playin'
天啊 多希望我只是玩玩而已
He went to Notre Dame and I dropped out like a fool (damn)
他念Notre Dame而我像個智障早已退學
He's so different, that's one sexy fuckin' dude
他是如此與眾不同 性感到不行的型男
And I don't know what to do, yeah
令我不知道該怎麼做

So I'll sit here alone
所以我會獨自坐在
On my stupid broke boy throne
又蠢又破的屁孩王座
I hope you're happy
我希望妳快樂
Don't think about me
別想到我
When you sit in bed at home
當妳坐在家中床上
'Cause he left you all alone
只因他留妳獨自一人
I'd hope you're happy
我希望妳快樂
'Cause you could've had me
因為妳本可以跟我在一起
I hope you're happy
我希望妳快樂
I hope you're happy
我希望妳快樂

You've always done what you thought was best for you
妳總是以自身利益為優先
I think you messed up this time, that's my point of view
我個人的觀點是 妳這次搞砸了
And you think he's a keeper
而妳以為他是個專情的人
'Cause he's got a big heart beatin' just for you
因為他有顆只為妳跳動的心
Bullshit, he's just as shallow as an empty pool
狗屎 他膚淺得就像個乾枯的池塘
Now you don't know what to do, yeah
而現在妳不知道該怎麼辦做

So I'll sit here alone
所以我會獨自坐在
On my stupid broke boy throne
又蠢又破的屁孩王座
I hope you're happy
我希望妳快樂
Don't think about me
別想到我
When you sit in bed at home
當妳坐在家中床上
'Cause he left you all alone
只因他留妳獨自一人
I'd hope you're happy
我希望妳快樂
'Cause you could've had me
因為妳本可以跟我在一起

I hope you're happy, I hope you're happy
我希望妳快樂 我希望妳快樂
I hope you're happy, I hope you're happy
我希望妳快樂 我希望妳快樂

I hope he leaves you like you left me
我希望有天他會離開妳 就像妳離開我一樣
And you wake up feelin' empty
妳起床後將備感空虛
And you lose the one who said he'd never leave
最後失去嘴上說著永遠不會離開妳的他

Nothing's set in stone
世事無常
Maybe when we both are grown
也許哪天我們都長大後
Then you'll be happy
妳會更快樂
With or without me
無論有沒有我在身旁

So I'll sit here alone
所以我會獨自坐在
On my stupid broke boy throne
又蠢又破的屁孩王座
I hope you're happy
我希望妳快樂
Don't think about me
別想到我
When you sit in bed at home
當妳坐在家中床上
'Cause he left you all alone
只因他留妳獨自一人
I'd hope you're happy
我希望妳快樂
'Cause you could've had me
因為妳本可以跟我在一起

I hope you're happy (I hope you're happy)
我希望妳快樂
I hope you're happy (I hope you're happy)
我希望妳快樂
I hope you're happy (without me)
我希望妳快樂 (就算我不在妳身邊)
I hope you're happy
我希望妳快樂



最近聽Spotify聽到這首非常2000年Pop punk的歌曲,
Games We Play於2015年組成,
曲風主要為Pop punk,
成員從小在邁阿密一起長大,
在2018年發行首張EP"Senior Year"後,
於2020年一起搬至田納西州的納什維爾。
受到疫情影響,
GWP在休息一段時間後,
於2021年開始釋出單曲,
第二首單曲"Deadbeat"在2021年7月釋出後,
在tiktok上收到不錯的回響,
於是樂團又搬去LA試圖拓展他們的音樂事業。
而這次分享的歌"I Hope You're Happy",
其實是2021年9月推出的,
但直到2022年初他們某支TikToks影片爆紅,
連帶讓這首歌一口氣攻進Spotify的熱門前五十的第一名,
也是目前它們最成功的單曲。

這首歌歌詞不太難,
簡單來說就是被劈腿的男主角,
用嘲笑的語氣祝福前任。

有趣的是主唱小時候會喜歡上Pop punk並組團,
源自於其父親與他分享blink-182的"Alien Exist"現場表演影片,
並告訴他這是首關於外星人飛進你屁股裡的歌。

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 周里歐 的頭像
    周里歐

    震耳欲聾的樂聲間,聽見自我的聲音

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()