close

78505213_10157057941299858_7128333113519767552_n.jpg

 

 

The Chainsmokers - P.S. I Hope You're Happy ft. blink-182

Welcome home, how's your summer been?
歡迎回家 妳的暑假過得如何?
I heard you moved in with your boyfriend in New York
我聽說妳跟男友一起搬去紐約
What's his name? I heard he works downtown in finance
他的大名是? 我聽說他在市中心從事金融業
Is he just as good at romance as we were?
他是否和我們一樣是浪漫的人呢?
Okay, enough, P.S. I hope you're happy
好吧 夠了 附註 我真心希望妳快樂
I started acting out when you moved on
在妳繼續往前時我開始掩飾自己
I tried to call you to eliminate the distance
我試著打給妳去消除彼此間的距離
I cared about you once and always will
我會永遠關心著妳

And I tried my best, crossed my fingers for the rest
我盡了最大努力 交叉手指為妳獻上最大的祝福
And I will find a way, somehow
終究我會找到方法
To be more than photos to you now
讓妳對我的感覺更甚於照片
I blame myself for when I was someone else
當我的身分改變時 責怪自己
I might not get over this
我也許過不了這關
But I won't be sad for the sake of it
但我不會為此感到難過
But I won't be sad for the sake of it
但我不會為此感到難過
But I won't be sad for the sake of it
但我不會為此感到難過
(P.S. I hope you're... P.S. I hope...)
(附註 我希望妳... 附註 我希望...)
But I won't be sad for the sake of it
但我不會為此感到難過
(P.S. I hope you're...)
(附註 我希望妳...)

But I won't be sad for the sake of it
但我不會為此感到難過
(P.S. I hope you're... P.S. I hope...
(附註 我希望妳... 附註 我希望...
P.S. I hope you're...)
附註 我希望妳...)

What the hell? I couldn't help but check your phone
搞三小 我忍不住查看妳手機
Who the fuck is "Drew from home" anyway?
來自家鄉的Drew她媽的是誰啊?
This vacation, you said, "Going home was boring"
這個假期 妳說 "回家很無聊"
Left out that part of the story on your way
然後就沒再提及那段時間過
I might deserve it, but I can't take it
可能算我活該 但我無法接受
Maybe I should keep this to myself
也許我該保守這個秘密
'Cause if I'm honest, my record's less than flawless
因為如果我坦承詢問 那我的紀錄將不再完美
You know that I get lonely when you're gone
妳知道當妳離開時我備感孤獨

And I tried my best, crossed my fingers for the rest
我盡了最大努力 交叉手指為妳獻上最大的祝福
And I will find a way, somehow
終究我會找到方法
To be more than photos to you now
讓妳對我的感覺更甚於照片
I blame myself for when I was someone else
當我的身分改變時 責怪自己
I might not get over this
我也許過不了這關
But I won't be sad for the sake of it
但我不會為此感到難過
(P.S. I hope you're... P.S. I hope...)
(附註 我希望妳... 附註 我希望...)
But I won't be sad for the sake of it
但我不會為此感到難過
(P.S. I hope you're... P.S. I hope...)
(附註 我希望妳... 附註 我希望...)
But I won't be sad for the sake of it
但我不會為此感到難過
(P.S. I hope you're... P.S. I hope...)
(附註 我希望妳... 附註 我希望...)
But I won't be sad for the sake of it
但我不會為此感到難過
(P.S. I hope you're...)
(附註 我希望妳...)
P.S. I hope you're...
附註 我希望妳...

But I won't be sad for the sake of it
但我不會為此感到難過
(P.S. I hope you're... P.S. I hope...)
(附註 我希望妳... 附註 我希望...)
(P.S. I hope you're...)
(附註 我希望妳...)
But I won't be sad for the sake of it
但我不會為此感到難過

P.S. I hope you're... P.S. I hope...
附註 我希望妳... 附註 我希望...
P.S. I hope you're... P.S. I hope you're...
附註 我希望妳... 附註 我希望妳...
P.S. I hope you're... P.S. I hope you're...
附註 我希望妳... 附註 我希望妳...
P.S. I hope you're...
附註 我希望妳...


去年年底聽到這首歌沒啥感覺,
沒想到今年二月這首歌就像是量身打造一般了...

The Chainsmokers是由美國DJ安德魯·塔加特和艾利克斯·帕爾組成的雙人組,
曲風以電子舞曲、電音為主,
他們的成名曲"Closer"歌詞中不但提到blink-182,
更表示"Closer"是受blink-182的"I Miss You"啟發而寫的。
並在2019年正式迎來了與blink-182的合作單曲,
除了邀請Mark跨刀獻聲,
更邀請Travis配上鼓點。
這首歌主要描述一段三角關係中,
兩位男性的視角,
前任獻上希望女方快樂的祝福,
現任則是選擇隱忍,
恰巧符合最近本人最近的狀況...
下面放上Live版本:

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()