close

a4256913136_10.jpg

 

 

"Modern Baseball - The Weekend"

Though I seem cool, calm and collected
儘管我看來冷酷 鎮定且冷靜
Making my way to hipster with glasses
戴著眼鏡讓自己看來像個文青
Was a little more than just nerve wrackin'
卻只讓自己更加緊張不安
Kinda’ just counted on her to turn me into goo
只好指望她讓我變得像團軟爛的糨糊

Praise Whatever it ended with a smile
讚美之後用微笑結束
Cause for a bit, a tad, a little while
因為儘管只有那麼短暫的瞬間
I expected you two, to save the day with sly remarks
我也希望我的兩位朋友 能夠用言語助攻拯救今天
Like "he's so cute" and "whatever you want"s
例如"他很可愛啊"和"無論妳想怎樣都行"之類的

Though the white jacket didn't fit
儘管身上的白夾克不太合身
The friends I came with did, perfectly
跟我一起來的朋友們
Snugged right to my body
卻完美地依偎在我身旁
Like sad movies and late night drinks
就像悲傷的電影和深夜的烈酒一般

Could’ve guessed by the end of the hour
可以猜想在即將結束的時刻
There was more than just a little smile on my face
我的臉上除了微笑外
Covered in custard and cookies and cream
還將塗滿蛋糕、餅乾和奶油
Pissed off I had to leave
去他的我要離開這
But all has to end
這一切都將結束

You got a smile that could light this town
妳有著足以點亮整個城市的笑容
And we might need it
而我們將很需要它
Cause it gets dark around here
因為周圍正逐漸變暗
Real dark around here
非常的黑暗
Most of my old friends
大部分我的老朋友
I can only stand for the weekend
我都只能忍受他們一個周末
But that doesn't apply here
但在這並不會這樣
Doesn't apply here
在這並不會這樣

The day started with a bloody drip
今天才開始妳的月事就來了
And a taste on my lips
我唇上品嘗的味道
That was a lot less than desired
讓所有的慾望都被澆熄
Awkward moments to the side
尷尬的時刻先放在一旁
Not all expiring fast
並非所有感覺都會過期的很快

A tank top that didn't cover a thing
背心並不能蓋住任何事情
And a zipped down hoodie
有著拉鍊的帽夾
Zipped to the bottom
將拉鍊拉到最底
Had us laughing every time
總讓我們放聲大笑
No matter how many chest hairs there were in sight
無論多少胸毛會露出來被看見

You got a smile that could light this town
妳有著足以點亮整個城市的笑容
And we might need it
而我們將很需要它
Cause it gets dark around here
因為周圍正逐漸變暗
Real dark around here
非常的黑暗
Most of my old friends
大部分我的老朋友
I can only stand for the weekend
我都只能忍受他們一個周末
But that doesn't apply here
但在這並不會這樣
Doesn't apply here
在這並不會這樣


Modern Baseball成軍於2011年美國費城,
這首歌收錄在他們的2012年首張專輯"Sports"中,
算是它們的成名曲。
曲風主要為Emo、Pop Punk,
可惜在他們當紅之際,
因為主唱Brendan的憂鬱症而在2017年休團。
他們總共出了三張專輯,
每張都有非常亮眼的曲目,
算是2010年後少見的優質Emo團。
這首歌主要描述主唱Brendan參加聚會的心情,
遇見了心儀的女孩,
並且描述朋友助攻讓他成功帶女孩回家的過程與心境,
同時向女孩表達只要有他在身邊,
在尷尬的場合他都甘之如飴的待著等她。

arrow
arrow

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()