close

Motionless In White - Another Life

If I can't let you go will darkness divide?
假若我放不下你,黑暗是否會分隔我倆?
For the fiction of love is the truth of our lies
言情小說的愛情有如我們關係謊言中的現實
We were playing for keeps, but we both knew the cost
我們演戲一般地維持關係,但我們都知其代價
Now the only way out's in your heart shaped box
現在唯一解脫的方式深鎖於你的心房
 
But I hate that it seemed you were never enough
但我痛恨你總是覺得我不夠好
We were broken and bleeding but never gave up
儘管心受創又淌著血但我們從未放棄
And I hate that I made you the enemy
而我痛恨自己將你視為敵人
And I hate that your heart was the casualty
而我痛恨你的心受了傷
Now I hate that I need you
現在我恨我自己需要你
 
As we rest here alone like notes on a page
當我們獨自安息時就像歌譜上的記號
The finest to compose could not play our pain
再優美的編曲也無法唱出我們的心痛
With a candle through time I could still see your ghost
隨著時間消散 我依舊可以看見你的身影
But I can't close my eyes, for it is there where you haunt me most
我卻無法閉上雙眼,即便是如同鬼影般的糾纏
 
But I hate that it seemed you were never enough
但我痛恨你總是覺得我不夠好
We were broken and bleeding but never gave up
儘管心受創又淌著血但我們從未放棄
And I hope that I sing through your memory
而我希望歌聲能夠喚回你的回憶
As we echo through time in the melody
像以前一樣伴隨弦律對唱著
Now I hate that I need you
現在我恨我自己需要你
Now I hate that I need you
現在我恨我自己需要你
 
And I hear you now when you said "It hurts, but it had to fall apart to work"
即便現在耳朵也不斷聽見你說"這樣很痛苦,但一切在分崩離析後,對你我都好"
As I see you now in what's left of me
當我看見記憶中的你
Is it too late to plead insanity?
是否已錯過乞求自己瘋掉的時間點?
 
'Cause I hate that it seemed you were never enough
因為我痛恨你總覺得我不夠好
You were broken and bleeding in the name of love
你在愛情的名義下受創且心裡淌著血
And I hope that we meet in another life
而我希望我們能在另一生相遇
I don't hate that I need you
我不恨我需要你
 
 
後記
 
致 我最重要的人
 
arrow
arrow
    全站熱搜

    周里歐 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()